Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor må man ha det? Er det noe man bør ha eller er det skremselspropaganda og en måte å tjene penger på for forsikringsselskapene?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Vi har det på begge - vet ikke om det er det ene eller det andre, men føler at det er for barnas del dersom noe skulle inntreffe så har vi ihvertfall forsikring. Har en totalpakke med forsikringsselskapet og betaler ikke så mye ekstra i året for dem.
Audacious Angel Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har ikke privat barneforsikring på noen av ungene, men snuppa på 2 er forsikret gjennom bhg og den gjelder også utenom bhg tid. Du velger helt selv... og personlig så kommer jeg ikke til å ta opp noen forsikring på barna... vi har forsikret oss selv så barna har noe om det skulle skje oss noe.
Hanne31 Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Hvis det skjer noe med barnet ditt, og det må få behandling, så er det nødvendig med forsikring. Det er faktisk flere som forsikrer dyrene sine i Norge enn barna. Litt underlig. Ville ha forsikret barnet hvis jeg var deg. Gå inn på hjemmesiden til forsikringsselskapet ditt og les hva det står og hva de dekker.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Der første jeg gjorde når lgutten vår ble født var å tegne barneforsikring. Det er veldig risikabelt å ikke ha, man vet aldri hva som kan skje. Det er dyrt, men det er ABSOLUTT verdt pengene.
Audacious Angel Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Det er jo fordi vi er så heldige at vi bor i norge hvor vi har gratis medisinsk behandling til barn under 12 ! Om jeg ikke hadde hatt forsikring på hundene mine måtte jeg ha betalt nesten tre tusen for den siste behandlingen de fikk... og det var bare for utredning og medisiner for et magevirus...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor i all verden er det risikabelt å ikke ha forsikring? Dette høres jo helt hysterisk ut. Poenget md forsikirng er jo å sikre seg "just in case", det er jo derfor man må vurdere fra gang til gang om man skal betale for det. Er det nødvendig eller dekkes barns sykdom/ulykker på andre måter i Norge. Er barneforsikirng bare smør på flesk? Risikabelt, kjære vene. Må jeg bruke hjelp på ungen min resten av livet og da?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er vel en av de få som ikke har forsikring på barna mine jeg da,men jeg håper jo at det ikke vil skje dem noe.. Om det skulle skjedd noe så får man jo ganske mye hjelp her i Norge da. Vi er jo ett ganske rikt land. Hva dekker forresten forsikringene dere har på barna? Har ikke hørt om at det var så vanlig å forsikre barna for 20-30 år siden og det gikk da bra da. Tror det er litt det at det er en trend jeg... Ikke vet jeg,men man gjør som man vil:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Mine foreldre forsikret iallefall meg og brødrene mine fram til vi var 20. Forsikringsselskapet vårt har ikke barneforsikring før barnet er 6 mnd gammelt, men det er vel fordi evt medfødte sykdommer skal bli oppdaget før man tegner forsikring. En venninne av meg tegnet forsikring på datteren og hun fikk en sykdom hvor hun muligens blir uføretrygdet og hun behøver masse medisiner. Hadde ikke venninnen min tegnet forsikring på datteren hadde de vært bankrott i dag og i tillegg vil jenta få utbetalt en stor pengesum når hun blir 18 år pga at hun er ufør. Derfor tegner vi forsikring.
Hanne31 Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Bare et eksempel fra et forsikringsselskap: Barneforsikring Vi nordmenn er stort sett flinke til å forsikre det vi er glade i, men glemmer ofte det viktigste av alt, barna våre. Bare 3 av 10 barn er forsikret. Vår nye barneforsikring: gir erstatning ved både ulykke og sykdom døgnet rundt utbetaling ved varig medisinsk invaliditet - dobbel erstatning ved 51 prosent eller mer gir 100.000 kroner i økonomisk førstehjelp ved kreft, MS, diabetes 1, nyresvikt, amputasjoner, alvorlig hjerneskade og alvorlig brannskade dagpenger ved sykehusopphold behandlingsutgifter etter ulykke utbetaling ved minst 50 prosent varig arbeidsuførhet Barneforsikring gir familien handlingsfrihet på kort sikt og ivaretar barnets økonomi på lang sikt.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Les dette før dere tegner forsikring: http://www.dinside.no/php/art.php?id=111156
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Dere som ikke forsikrer barna deres, har dere forsikret huset og innbo da, eller regner dere med at det ikke skjer noe der heller?
knøtta Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 Barneforsikring er et must, jeg tør i hvertfall ikke tenke at "det skjer ikke meg". Man får jo støtte til ombygging av hus om det skulle bli nødvendig og dagpenger som erstatning for tapt inntekt om det skulle bli et lengre sykehusopphold, får også utbetalt en engangssum så man kan kjøpe bil eller hjelpemidler. Dette er kostbare ting som de fleste av oss ikke har råd til å kjøpe selv. Jeg hadde ikke orket å få en økonomisk belastning på toppen av et sykt eller skadet barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå