Gå til innhold

hvor mye sparer dere på konto til barna i mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi sparer 1200 pluss mynter på sparebøsse:)

blir penger av det:)

litt moro å høre hva andre sparer:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting foreløpig. Har egentlig mer enn nok med de utgiftene vi har. Men har planer om å oprette en konto snart, og sette av et par hundre. Ellers så sparer oldermoren hennes til henne, så hun har jo noe... Vi prioriterer å spare på bsu istedet.

Skrevet

Vi sparer 100 kr i mnd pluss sparebøssa da. Skulle gjerne hatt råd til å spare mer til ham, men det har vi dessverre ikke. Penger som han får fra besteforeldre, oldeforeldre og andre går rett inn på kontoen hans da.

Skrevet

Vi setter inn 200 / 250 kr fra hver av oss på konto hver mnd, og så har han sparebøsse som vi putter småpenger på, og som besteforeldre putter noen kr nedpå når de er på besøk.

Ellers får han alt han trenger, og enda mer til, så han skal ikke måtte bruke av kontoen sin før han nærmer seg videregående :)

Skrevet

300, ikke så mye. Men så lenge jeg fortsatt er student har vi ikke råd til mer.

Skrevet

ja vi har heller egentlig ikke råd. men setter over barnetrygd pluss litt til:D

greit å ha når hun evt skal ta lappen og div utgifter som folger de små:D

er en konto som skal disponeres til henne IKKE av henne.. hun få rikek en konto med 200 000 når hun er 18 liksom...

Skrevet

1000,- på fondskonto og 1000,- på bankkonto.

Ellers sparer også vi all mynt på sparebøssa :) Hun blir ei rik lita frøken når hun fyller 18 år!

Får bare håpe hun ikke bruker opp alt på en gang, eller roter seg inn i feil miljø!

Skrevet

Barnetrygda går rett inn på konto til snuppa, det er vel 980 kroner i mnd mener jeg... :o)

Skrevet

Vi fordeler barnetrygden i 700 kr på hans konto og 300 kr i sparefond i hans navn.

Når han er gammel nok til at det kan bli fare for å nå formyndergrensa, kommer vi til å midlertidig flytte pengene hans i vårt navn.

Skrevet

Hei !

spar gjerne det dere kan til ungene men vuder å gjøre det i eget navn. Om beløpet overgår 75 000,- kommer overformynderiet inn, det KAN jo tenkes en situasjon hvor dere trenger kunne disponere pengene alikevel ... Likeså når ungen blir 18, er pengene spart i deres navn er det lettere å være med å "styre" hva bruken skal til om poden skulle få en kortere "vill " periode.

Skattemessig er det jo alikevel ingen forskjell..

Skrevet

oibra du sa.. dette hadde jeg helt glemt:O

Skrevet

700 kroner pr. unge, dette til en konto som disponeres av oss. Blir brukt til jentene, som f.eks. i høst da far og døttere reiste til østerrike for å stå på ski!

Jeg sparer 300 kr. på aksje fond( ikke så lurt i disse tider kanskje, men det er langsiktig da)

Skrevet

200kr + sparebøsse

Skrevet

Jeg sparer 200 kr, pluss litt på sparebøsse og setter inn pengegaver i banken. Vi har vår egen sparekonto også som vi sparer litt ekstra på siden vi har barn. Vil ikke spare for mye på barnas konto siden for det første; overformynderiet går inn når beløpet går over en viss grense, for det andre; de kan lære seg å spare selv og se verdien av penger og ikke bare at mamma og pappa gir dem absolutt alt. Så har vi heller en egen konto som de ikke vil få vite saldoen på når de blir eldre, men vil få nyte godt av til konfirmasjon, førekort og lignende. Deres egne sparepenger ønsker jeg at de skal ha til de flytter hjemmefra, studier og slikt så de har litt i bakhånd når de forlater redet.

Skrevet

Sparer barnetrygden til begge unga. Synes vi er heldige som kan få gi de en bra start.

Skrevet

glemte å legge til at lånekassa også ser på formue to år tilbake på ungene den dagen de skal søke stipend og lån... kan jo være sparebeløpet i mellomtiden er brukt opp som egenkapital til leilighet el... Derfor greit at de ikke har det i eget navn før de faktisk skal disponere det...

Skrevet

Dessuten kan det jo bli litt ugunstig for poden å ha mange penger på konto når han blir student. Har dere vært flinke nok å spare blir det mindre lån og stipend.

Vi sparer barnetrygden. I tillegg får ungene så mye penger av besteforeldrene at det får holde.

Skrevet

1000 kr pr mnd, forløpig på sparekonto, men skal gjøre dette om til et fond av et eller annet slag snart. Og så var hun så heldig at hun fikk en riktig pen slump penger av bestefaren sin her en dag, og den blir satt i livrente. Penger hun ikke skal vite om før hun har bruk for dem, til leilighet, bil eller utdanning.

Skrevet

200 kr fast, og litt ekstra når jeg har penger til overs. Hun har ikke en dårlig sum på kontoen til å være 16 mnd! Har mer enn meg iallefall ;D

Besteforeldre & oldeforeldre setter også inn litt penger innimellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...