Gå til innhold

Badekarstellebord eller stellekomode på barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite bad her og vurderer et slikt stellebord for badekaret. Men badekaret er i bruk 1-2 gg pr dag, så det blir mye "ommøblering". Er det like greit å stelle nyfødt på soverommet og heller ha meg seg en boks etc med litt vann? Takk for delte erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint. Vi har soverommene i 1.etg, men det eneste badet med plass til stellebord er i 2.etg. Har derfor kjøpt ikea stellehylle hemnes/hensvik (?) til å ha på barnerommet og kommer til å bruke den i det daglige til stelling og påkledning. Hadde det sist også, fungerte fint. I tillegg skal jeg ha et stellebord med badekar i oppe.Du kan jo ha en liten badebalje som du kan sette i badekaret når h*n skal bade. Ville ikke hatt stellebordløsning på badekar når dette er i bruk daglig nei.

Skrevet

Vi har samme problem.

Vi kjøpte stellebord med badekar i...meget dårlig løsning. Tungvint og mye søl. Vi begynte å bade vesla på kjøkkenbordet og ta stellet på stellekommoden og hadde vaskebolle.

Denne gangen orker jeg ikke bollen med vann heller. Kjører stellebordet bort til vasken på kjøkkenet(har utslagsvask). Når jeg føler meg i bedre form etter fødsel, så tar jeg stellematta på badegulvet heller.

Skrevet

Når jeg fikk min første ble jeg anbefalt (på prematuravd) å vaske med olje i stedet for vann. Det har fungert kjempeflott! Hvis du lager til stellebord på barnerommet, så kan du feks prøve dette. Da slipper du å tenke på å ta med vann. Jeg har brukt Mesoft sine myke kompresser (10x10cm) og dynket dem med olje. De blir akkurat like myke som våtservietter. Billige er de også! Ca kr 24 for en pakke med 100 stk! :-)

Skrevet

Vi kjøpte et stellebord for badekaret, som enkelt går an å slå opp langs veggen når man skal bruke badekaret. Ingen hull i veggen, eller noe, veldig kjekt og veldig fornøyd. Vi bor i Sverige og kjøpte det her, men det må da finnes eller kunne bestilles til Norge? Merket er Tvättbjörn, stellebord på svensk heter 'skötbord'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...