Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd i går. Er i uke 25. Fikk beskjed om at alt var bra men at jente mi var litt lita.Hun er innenfor normalen på kurva men under gjennomsnittet. Skulle komme igjen til ultralyd om ca 2 uker for å se at hun vokste som hun skulle. De sa jeg ikke skulle bekymre meg men gjør det alikevel... De sa hun kunne være genetisk lita..

Fler som har opplevd det samme? Noen som har født barn som de har sagt er litt små? Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! gutten min lå på -11 i vekstavvik.. vet ikke om det er så mye.. men han veide 3195g og var 49cm da han ble født.. jeg hadde sv.skapsforgiftning og ble igangsatt med drypp 5dager før termin. Alle i vår familie har født små barn, så er vel genetisk.

Skrevet

Når jeg fikk nr 2 fikk jeg først beskjed om at han var 21% for liten, på neste ul fikk jeg beskjed om at var 7% for stor og når han ble født var han 3460g og 50 cm. Altså helt normal størrelse, så jeg tror at de kanskje vokser litt i rykk å napp der inne også jeg.

Skrevet

Noen får bare småe barn, uten at det er noe galt. Barna er like sunne/ friske som de større barna, og er ikke "dårligere" pga de er litt mindre.

De er ulike de også, slik som oss voksne med tanke på størrelse.

Fikk første gang høre at gutten min var 41% mindre enn gjennomsnittet,men han var faktisk 3200g.. Men frisk som en fisk! :)Andre gang fikk jeg en gutt som var 12 % under gjennomsnittte, men er jo ikke lite det heller da, han var jo tross alt 3320 g...

Er forberedt på å få høre at denne også er mindre enn gjennomsnittet, men bekymrer meg ingenting av den grunn..

Ikke tenk så mye på det,. Jenta di har det jo toppers der inne:)

Kos deg med din voksende mage!

Skrevet

Hei alle sammen.

Tusen takk for svar. Nå ble jeg mye roligere.Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Hei Ricki.

Fikk du beskjed allerede på den 18 ukers ul at barnet var lite?

Jeg ble nemlig satt tilbake 14 dager fordi målene var for små.

Men jeg får ikke det til å stemme. Kunne jo ikke være gravid nesten da jeg tok testen da...

Skrevet

Hei!

Har vært gjennom det samme, men det var på slutten av svangerskapet.. Siste 7 ukene måtte jeg på regelmessige kontroller hver uke pga liten vekst.

Husker ikke akkuratt % men han var veldig liten!

Han kom 2 uker før termin og veide 2350 g, 46 cm lang.

Perfekt og frisk baby, bare LITEN!;)

Tror nok ikke du skal bekymre deg;) Om det er tidlig i svangerskapet har barnet god tid på å hente seg inn igjen, og leger/helsevesen er veldig flinke til å følge opp;)

Så ikke bekymre deg!;);)

Skrevet

Jeg fikk beskjeden i uke 25. Var på ekstra ultralyd nå pga foranl morkake. Men den hadde heldigvis flyttet seg. Står på skjemaet mitt at det er et vekstavik på 12%. Skal på ny ultralyd 14 febr. Jeg har hatt ivf så da er det ikke noe tvil om befruktningstidspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...