Gå til innhold

Hva gjør deres menn av husarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen fordeling?

Her i huset lager han mest mat, og jeg står for rydding, vasking og praktisk planlegging.

Når det kommer til barna deler vi ganske likt, men når han har fri (turnus jobb) så tar han kveldsstell og henting/levering i bhg med eldste, og står opp nesten hver morgen med de så jeg får sove=)

Er alene med barna alt fra 4-7døgn av gangen da så lager selvsagt mat da... =)

Enn dere da, har dere noen "favoritt" områder... hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler vel forsaavidt det meste egentlig, men jeg liker helst aa ta klesvasken (saa han ikke blander alle fargene i ett ;-) )

Og han tar seg av stryking av klaer, fordi han liker det..

Resten deles likt for det meste..

Skrevet

Vi deler det meste, men han støvsuger og vasker gulv langt oftere enn meg. jeg vasker for det meste alle klærne. Fungerer veldig greit :o)

Skrevet

Han gjør ingen ting!!! (Hvis ikke smøre matpakke er husarbeid da...)

Skrevet

Vi har ikke noe fast ordning, vi bare gjør det som trengs når det trengs og gjør det i fellesskap.

Dette fungerer veldig greit for oss :-)

Skrevet

Jeg vasker alltid klær. Liker det jeg.. :)

Han støvsuger, tar ut søppel og vasker badekar.

Ellers deler vi på det andre stort sett. Men jeg gkør nok mer enn han..

Skrevet

Det jeg ber han om, men hvis han får velge blir det hvertfall matlaging. Klesvaska kommer han ikke i nærheten av for da sitter vi her med en haug med klær i rare farger og feil str=)

Skrevet

men jeg tar som oftest klesvasken og middagen.

Selv om han liker å lage mat, og gjør det rett som det er, så er det av praktiske grunner mest jeg som gjør det.

Skrevet

Han gjer det meste men klesvasken er min. Og det med klea syns eg er heilt greit for ellers hadde han ødelagt alt!! Han kan setta på maskina og henge opp hvis eg spør han om det. Eg er ikkje så veldig ryddig av meg men håndklea mine må eg ha rett i skapet hvis ikkje så får eg kula. Litt av problemet er at hvis dei ikkje blir bretta på "rett" måte så blir det ikkje plass til alle.......

Og med ungane så er det også likt, eg legger sikkert meire enn han og sida han jobbar fra kl 07-16 man-torsdag og til kl 1330 på fredag så er det eg som bringer og henter fra bhg. Mandag og tirsdag må han hente for da er eg ferdig seint på skulen detta semesteret. Tar ting litt som det kommer her i huset. Men den som lagar mat ryddar ikkje, den som legger barn rydder ikkje leiker, det gjer den andre.

Skrevet

Han gjør det meste, bortsett fra å vaske klær, handle og lage mat (det er fordi jeg må ha kontrollen der.. hvis ikke blir det mye junk på butikken, rar farge på i utgangspuktet hvite klær og snodige middagsretter..hehe) Men føler nok selv at det meste faller på meg siden jeg jobber redusert.

Skrevet

Jeg er heldig og har en mann som liker å vaske, så han vasker gulv, tørker støv og støvsuger, OG lager mat (han er kokk):o). Jeg tar meg av sønnen vår og vasker litt klær:o). Han tar seg av sønnen vår han også altså:o), men det blir jo mest på meg siden han jobber og jeg er hjemme.

Skrevet

Godt å se at vi er flere som har slike dyktige menn................

Skrevet

Akkurat nå gjør jeg det meste siden jeg går hjemme, men han kan gjøre alt jeg gjør, eneste han er litt slurvete med er å tørke støv av gardinger og "nips"....men det trengs ikke å gjøres hver uke heller da :-)

Var innlagt på sjukehus i ei uke da jeg gikk med nr 3, kom hjem til et hus som var rimelig strøkent( nyvaska, vaska og lagt sammen alle klærne osv). Hen er mye mer systematisk og mer effektiv når han rydder enn det jeg er...jeg er et rote hue når det gjelder det der...men jeg er jævlig god på p svinge moppa og vaske ellers...så ofte så rydder han mens jeg går etter og vasker... Skikkelig teamwork rett og slett.

Skrevet

Lite. Veldig lite...

Henger opp klesvask!

Setter inn og tar ut av oppvaskmaskinen et par ganger i uka. Ellers må jeg be han om alt det andre...og da må jeg 'mase'...så det ender opp med at jeg gjør 80% av husarbeidet, om ikke mer...

Skrevet

gjør menn husarbeid???? :P

Skrevet

Han gjør det aller meste bortsett fra klesvask og baking (brød, kaker osv). Husvasken tar vi sammen, faktisk ganske koselig :) Han steller og bader mini, bytter bleie ved behov osv.

Men selv om han altså gjør det aller meste av husarbeid, er det jeg som til en hver tid har oversikten over hva som må gjøres. Men det kommer nok av at vi har en litt ulik definisjon av hva det vil si å ha det skittent :)

Helt avgjørende for meg å ha en mann som bidrar hjemme!

Skrevet

Her gjør begge alt om det trengs, men han er flinkere med klesvask og vask enn det jeg er, og smårydder mer på kjøkkenet. Er mest jeg som støvsuger, vasker bad osv.

Skrevet

Min mann gjør svært mye husarbeid. Minus klesvask, den vil jeg ha kontroll på. Alt i alt, så gjør han mye mer husarbeid enn meg.

Skrevet

Det meste.. men han er dårlig på å se hva som må gjøres så det hender han må minnes på ting..

Jeg prøver å ikke bry meg, men når ting hoper seg opp hender det jeg lager en liten liste over alt som trengs. (f.eks. skifte lyspærer der og der, vaske klær, vaske kjøkkengulvet, stryke skjorter, støvsuge sofaen, hente det og det på lofte osv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...