Mamama Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hva gjør dere bryllupsnatta? Hvor skal dere sove liksom? Samboeren min mener seriøst at vi skal sove hjemme, mens vi har gjester her vegg i vegg liksom han sa: "vi er sikkert veldig slitne etter en lang dag, lang fest og en lang natt så blir vel ikke ei sinnsyk bryllupsnatt" går det ann å bli mindre romantisk!! Blir jo rett tilbake til den grå hverdag samme natt som bryllupet da! Noen som har noen kreative tips/forslag kanskje? hihi -Sommerbrud-
Renate :-) Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Lite romantisk jo det er sant, men jeg er faktisk enig med mannen din... Jeg har foreslått det samme her i hus... Vil heller ta en helg på hotell rett etter bryllupet... tror man får mer romantikk ut av en slik enn bryllupsnatta...
Vannmann35 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Ha, ha - tror nok samboeren din har rett, uansett hvor lite romantisk det er :-) Mannen til ei venninne av meg sovnet t.o.m inne på et annet rom enn henne - så hun måtte sove alene og få av seg brudekjolen med masse knapper og snøringer alene... Tror ikke hun var så alt for blid da nei! Uansett - vi skal ha hotellrom like ved festlokalet. Har bestilt et såkalt superior rom, som er finere enn et vanlig rom, men ikke så flott som en suite (som jo har stue i tillegg). Vi får rom i 7 etg. med panoramautsikt over fjorden, er parkett på gulvet og har litt mer tilbehør enn et vanlig rom, litt større også - i grunnen det samme som en suite, men uten stua. Frokost på sengen kan vi også få - så det blir topp :-)
Mamama Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 Hehe men vil jo ikke at han skal ha rett:P hehe deres rom hørtes jo kjempefint ut:) kanskje vi også kan få til noe sånt. Men de mannfolka er jo noen trøttinger.. iallefall min;) så han kan jo faktisk også finne på å sovne ifra meg. hehe
_Mita_<3 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Har bestilt bryllups suita på rica park hotel her vi bor:)spar krefter til bryllupsnatta:) Ei venninne gifta seg nå og ho sa at bryllupsnatta ikke er oppskryt:P hehehe Legg dere inn på et fint hotell:) med fint rom.. ha den beste sexen ever:P Sov leeeeeeeeeeenge... få frokost på døra... bare nyt den første dagen som mann og kone:) Skru av alle telefoner og slapp av:)
Mamman til Mari Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Vi skal overnatte på stedet der vi skal ha festen. Bare to små rom + bad, ikke spesielt fint egentlig, men helt greit. Tenkte jeg kunne pynte litt for å gjøre det litt hyggeligere hvertfall. Har ingen skyhøye forventninger til bryllupsnatta, har jo vært sammen i 13 år. Vil likevel legge litt ekstra i det, og vil absolutt ikke sove hjemme den natta - vegg i vegg med svigermor feks... ;-) Vi gifter oss 31.mai, og har planer om hele maimåned i sølibat.... Hehe ;-) Da har en kanskje litt ekstra krefter til bryllupsnatta likevel... ;-)
Mamama Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 hehehe ja føler for å få "fullbyrde" ekteskapet;) jeg sa til han at jeg skulle iallefall sove på hotell så fikk han bestemme selv om han ville være med. og det ville han da selvfølgelig! har ikke skyhøye forventninger jeg heller, men det skal ikke så mye til for å få det litt koseligere enn vanlig:)
brooklyn Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 vi sov i samme hus som vi bodde i, og hadde huset fullt av gjester. Ble lite "nookie" for å si det sånn, men det var nå helst fordi min nybakte ektemann sovnet på sofaen, full som en dupp..Min svigerinne måtte hjelpe meg av med brudekjolen, før jeg og mine 4 voksne overnattingsgjester forlot min mann i stuen.. Helt ærlig? Det var nesten litt digg. Fikk sove i fred, uten snorking, i 6 timer før lille gutten vår våknet. Og min mann hadde sånn angst/skyldfølelse/skam/kall det hva du vil dagen derpå at jeg fikk den beste sexen ever om kvelden:) Helt ok:) ..for ordens skyld, av alle mine venninner som har giftet seg, så er det bare 1 par som har hatt sex/romantikk på bryllupsnatten. Resten har sovnet fra det...
Vannmann35 Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Sånn tror jeg det blir for vår del også. Tror vi begge kommer til å være temmelig brisne og slitne - og da blir det sjeldent vellykket, men det er selvsagt lov å håpe ;-) Jeg har så langt ikke hørt noen som har skrytt av bryllupsnatta - kanskje jeg kan bli den første - hi, hi!
Jannamor Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Hvor sant det enn er, så spiller det INGEN rolle. Det er bryllupsnatta og den skal være spesiell. Selvom mann er trøtt på kvelden, så er man ikke trøtt på morgenen! da er det jo godt med litt sengekos uansett om det er sex eller ikke. Få ligge lenge nakne i senga.. Hvor spennende er det hjemme? med folk som tasler rundt??? neineineinei!!! Mitt tips hvis dere skal ha det hjemme (dette pleier jeg og gjøre til de uromantiske som ikke unner seg no ekstra på bryllupsnatta og er hjemme) Jeg kjøper masse roser ( i fargene fra bryllupet) Jeg kjøper også champagne, to glass, jordbær og masse frukt, stearinlys. Jeg stjeler vigslesattesten og printer ut noen bilder fra bryllupet på stort papir. Gjerne i ramme Så setter jeg blomster og roser i vaser. Brudebuketten i en egen vase, strør roseblader, på gulvet og litt på sengen. Starinlys overalt, oppskjært fruktfat og champagne med glass. Bilde i ramme på nattbordet og vigselsattest synlig. Så blir det i hvertfall romantisk på morran... Nei jeg vil ha bryllupsnatta mi uten andre folk rundt. Jeg vil hyle i ekstase så mye jeg vil hehehehe om det er natta, morgenen eller dagen etterpå. Jeg vil være naken med min mann og drikke champagne og frukt fordi jeg ikke gidder å stå opp av senga på leeenge... hehehe
Jannamor Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 og selv de uromantiske barske mennene har satt pris på dette... Jeg synes det skal være spesiellt jeg.. Det er tradisjon i min familie å pynte bruderommet. Det har jeg alltid gjort...
Jannamor Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 og selv de uromantiske barske mennene har satt pris på dette... Jeg synes det skal være spesiellt jeg.. Det er tradisjon i min familie å pynte bruderommet. Det har jeg alltid gjort... selv på hotellrom... koselig er det!
Vannmann35 Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er enig med deg i at man ikke skal være hjemme på bryllupsnatten - det skal i alle fall ikke vi. Men tror ikke man skal forvente seg så mye - mystikken rundt bryllupsnatta ble borte i det øyeblikket folk begynte å ha sex før ekteskapet - mener jeg. Hva er det egentlig som kan skje som ikke har skjedd før? Men klart - det er deilig å være for seg selv, kunne kose og snakke om gårsdagens begivenheter! Foreslo for samboeren at vi kunne ta felles lunch med de øvrige gjestene i 11-tiden, men han påstår at han ikke vil se et eneste menneske etter bryllupet, bortsett fra meg da, da har det vært mer enn nok...
Mamman til Mari Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Hva tror dere om mitt forslag da? Om en måneds "sølibat" i forkant av bryllupet? Tror helt seriøst jeg at det nok piffer opp stemninga litt... Hvis det ikke bare fører til klar - ferdig - ferdig da.... ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Ettersom at jeg om sambo har bodd fra hverandre i en periode pga. jobb, så fikk vi prøvd ut det - jeg synes ikke det var store forskjellen jeg... Følte vel heller at det kanskje bygde seg opp et forventningspress - nå skal vi ha sex og nå skal det være det være fantastisk... Bare det var nok til å avtenne meg... Men der er jo folk svært forskjellige!
pandabjørn Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 jeg har bestilt brudesvitte (vet det er skrevet galt) i dag til 3500,- !! litt dyrt men så regner jeg med at jeg bare skal gifte meg en gang så da vil jeg har det litt godt kunne ikke falt meg inn å ligge hjemme på bryllupsnatta håper og regner med at det blir en spesiel natt, verken jeg eller sambo kommer til å bli så veldig fulle så vi kommer til å få utbytte av dette rommet, med frokost på senga og sen utsjekking dagen etter kl 16
MathildeC Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Her blir det uromantisk hjemme tror jeg, men det er det letteste i forhold til snuppa!
Sivalur Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Blir suite på hotellet hvor vi skal ha festen, håper (og regner igrunnen med) at farmoren og farfaren til gullet har han hos seg den natten.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 Vi hadde en HERLIG bryllupsnatt i en brydesuite ca 30 min kjøring fra her vi bor. Kjempeflott rom, litt bonderomantisk stil, og nyyyydelig frokost på rommet dagen etter:) Skikkelig deilig!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #20 Skrevet 2. februar 2008 Tror han er inne på noe der ja. Bryllupsnatta vår gikk til med å ta ut X antall fliseklemmer fra håret mitt + at vi var døds slitne når vi endelig kom i seng.
Jannamor Skrevet 2. februar 2008 #21 Skrevet 2. februar 2008 sølibat er genialt. Også ikke sove sammen ganske lenge før bryllupet. Jeg ville aldri giftet meg mens barnet var avhengig av meg på natten. Deilig og få være to den ene natten synes jeg
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #22 Skrevet 3. februar 2008 Ingen av oss hadde egentlig så høye forventninger til vår bryllupsnatt. Hadde forventet at vi ville være så slitne at vi ville sovne momentant... Vi hadde bestilt en fantastisk suite med champagne, seng full av roseblader, stort bad med hjørnebadekar med plass til to (anbefales!) og frokost på rommet morgenen etter. Jeg kommer aldri til å glemme bryllupsnatta mi, for å si det sånn :-) Vi var nok slitne, men vi sovnet ikke... Er fryktelig glad for at vi ikke valgte å sove hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå