partyoffive Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Har nylig flyttet tilbake til norge, og er har ikke krav på foreldrepenger, kun engangsstonad. kan jeg melde meg arbeidsledig? Kan muligens ta enkelte oppdrag over de neste månedene hvis det skulle bli tilbudt, men kan jo ikke ta noe fast. Har termin i April. Kan jo heller ikke gå ut i fast stilling igjen dagen etter fodsel, men må nok ut i jobb tidligere enn med mine forste 2 siden vi nå lever på en inntekt. Hjeeelp!
C&M&H Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Det kan du selvfølgelig. Men du vil nok ikke få dagpenger dersom du nylig har kommet tilbake til Norge. Og hvis du har lyst å finne deg en jobb må du nok ordne det selv, Nav er ikke akkurat overivrige på å skaffe jobber til folk, spesilet ikke når du ikke mottar dagpenger. Så da er det bedre å melde seg til diverse vikarbyrå og håpe på napp der...
NormaJean Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 da jeg flyttet tilbake til norge fikk jeg ikke noe hjelp fra nav. hadde ingen rettigheter der. Sosialen sa at kjæresten skulle forsørge meg............... så jeg jobbet som lærer vikar inntil jeg fikk norsk sykepleier autorisasjon. du må nok bare finne en måte å hjelpe deg selv på!
Katharina88*Angelica08 Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Jeg står som arbeidsledig på NAV.no... Og jeg har gjort det hele svangerskapet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå