Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før eller etter fødsel? Vi har et nært vennepar vi kunne tenke oss som faddere for vår 2. datter som ventes om ca 5 uker..;o)- vet ikke når det passer seg å spørre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spurte da dåpsdato var fastsatt:)

Skrevet

Venter til ungen er ute vi i alle fall. Kan jo være en fin anledning å spørre første gang de kommer for å beskue det nye underet...

Skrevet

vi spurte når jeg ikke var mere enn ca 3 mnd på vei. vi visste veldig godt hvem vi ville ha og det er en så veldig fin ting å vite at de følger med på svangerskapet med en litt større interesse enn andre. de er jo "spesielt innviede" som kommende faddere. en stor tillitserklæring.

Skrevet

Vi ble spurt når det var ca 3 uker igjen, og det var litt kort varsel syns jeg, pga da hadde vi allerede kjøpt dåps gave, og den gaven var liksom fra "tante" og "onkel" og ikke fra oss som faddere..

første gangen ble vi spurt ca 2 mnd før, det var passe.

Skrevet

Uansett når man spør er det hyggelig å bli spurt. Jeg ville ha ventet til barnet var født... og bedt de på middag en kveld og spurt da... Ble selv spurt om å være fadder nå. Hadde fått innbydelsen et par dager før..Så de spurte meg ca. 3 uker før dåpen..

Skrevet

vi holdt dåp 6 uker etter fødsel, så fadderene ble spurt 2 uker etterpå-altså 4 uker før dåp.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vet om noen som har spurt før man i det hele tatt er gravid. Hvor dumt er ikke det.

Vi skal spørre når barnet er født.

Skrevet

Det viste vi etter dåpen til nr en, hvem som ville bli fadre til neste mann. siden vi brukte bestemødrene og min manns søster og min eldste bror til fadre. Så naturlig nå er at det blir svigerfar og min søster. (min far er dø ellers hadde det vært han). Har også to brødre til som ville være naturlig til en eventuelt tredje mann.

Skrevet

Mine søstre spurte jeg mens jeg gikk gravid. De 3 andre noen uker etter at gullet var født. Ville ha alt på plass før navnefesten. I mitt tilfelle blir vel fadderene kalt vitner, men uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...