semma Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvordan var din 3. fødsel? Kom den plutselig og gikk kjapt og greit? Tror liksom det vil skje meg (eller er det en ønskedrøm tro...?) Nr 1 ble født for 5 år siden, vannavgang 5 dager før termin og ingen rier. Ble derfor satt i gang dagen etter og fødsel 5 timer senere. Flott opplevelse! Nr 2 ble født 19 måneder etter , der startet riene om natta og kom på sykehuset kl 09 med 3 cm åpning. Vannet ble tatt av jm kl 13 og fødsel over kl 13.30 Enda flottere fødsel! Men hva med denne som vil skje "snart"? (uke 36 nå). Noen som tør å tippe?
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Beklager å si det, men min fødsel nr 3 var ikke lett og enkel, den kom først på nr 4 ) Nr 3 tok lang tid (ca 20 timer), gutten var nesten 5 kilo og satt fast med skuldrene... Men legger til at jeg hadde svangerskapsdiabetes og var 10 dager på overtid. Så hele situasjonen rundt var noe spesiell. Det som blir sagt er at nr 3 kan være anderledes enn de to første, på en eller annen måte. Mine fødsler har vært forskjellige alle sammen, har ikke hatt noe spes mønster jeg har fulgt noen av gangene. Så nå er jeg spent på denne...
semma Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 oisann, kankje ikke drømmesvaret for mine ører... ;o) Men pytt, vi får tenke optimistisk!
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Det var litt spesielle omstendigheter for meg, da, pga at han var så stor.... Så dersom du ikke har noe som tilsier noe sånt, blir det sikkert som en tur i parken! )
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Min nr 3 startet som din nr 1, altså ved vannavgang, og ingen rier. Ble ikke satt igang, men var meingen at jeg skulle blir det. men riene startet heldigvis 3 timer før vi skulle "kures" Fødte 2 døgn etter vannavgang, etter 6 timers fødsel :) Han kom 3 dager etter ul termin. Håper på like lett fødsel danne gang ............gjerne etpar, tre uker før kanskje???!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Ikke for å ta i fra deg motet, men jeg opplevde min 3. fødsel som den verste. Den aller lengste sålangt... Fikk rier på morningen, hadde jevne tak hele dagen, men dro ikke inn på sh før i tolvtiden på kvelden/natten. Da hadde heg knapt 3 cm åpning. Jenta var ute kl 07.00. Lang og slitsom med andre ord. Brukte litt kortere tid på utpressingen. Vet ikke om det er psykisk eller om den virkelig var mer slitsom, man forventer liksom at alt skal gå så mye lettere denne gang.... Venter nå nr. 4 i disse dager, og har hatt falske alarmer så det hyler etter.... har vært 99% sikker at nå har jeg vært i gang, men plutselig har alt bare stoppet opp..... Vet ikke om de blir lurere og lurere de små... Lykke til uansett, håper du får en flott fødselsopplevelse!
Sånn kan det gå Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Nr. 3 var kjapp og grei. 75 min fra første rie til han var ute. Eneste spesielle var at vi måtte vente 2 timer etterpå før morkaka kom ut, men gikk helt fint det også altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå