M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 .... for at jeg ikke har noen selvbeherskelse!!!! Jeg gikk opp endel kilo undersvangerskapet, og har gått ned igjen noe, men ikke alt.... jeg kommer enda ikke inn i buksene som jeg brukte før, og mamma-klærne er jo selvfølgelig for store.... Satt her i går og spiste potetgull og sjokolade, tenkte da at "NEI, dette må jeg slutte med.... skal jo ned enda noen (ca 10) kilo" . Også tok jeg frem den nye step-maskinen og steppet i vei. Var skikkelig fornøyd etterpå, og bestemte meg for å gjøre det hvertfall annenhver dag, og slutte med godteri. Så finner jeg plutselig meg selv sittende på sofaen med en pose med Troika minibiter (det beste jeg vet).... og gofler i meg :-( Hvordan skal det egentlig gå med meg, når jeg ikke klarer å holde det i en dag en gang???? Tenkte liksom at ammingen skulle hjelpe meg ned i vekt, men det finnes visst ingen snarvei.... Andre som har det sånn, eller er det bare jeg som ikke eier selvbeherskelse....???? (Forresten det er 2 mnd siden jeg fødte)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 .... har det akkurat sånn, er drittlei joggebukser.... det er det eneste jeg får på meg! Virker som om "alle" andre er nede i sin vekt igjen.... 2 måneder siden min fødsel også!
Mammapudding Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Jeg fant selvbeherskelsen etter 5 mnd. Tok et valg og sa til meg selv at fram til 31.12 kan jeg spise så mye sjokolade jeg vil, etter det er det kun på lørdager. Fram til nå har det fungert fint:) Hva om du gir deg selv lov til å spise 5 troika minibiter pr dag i 1 uke, så 4 i 1 uke osv..og på den måten trapper ned gradvis? Ammingen har ikke hjulpet meg til å gå ned i vekt heller. Men nå triller jeg 3 turer pr dag(ellers sover ikke Leah) og spiser hva jeg vil på lørdager og så sunt som mulig resten av uken, har gått ned 4 kilo på 1 mnd og har ca 5 kilo igjen til jeg er der jeg var før svangerskapet. Ikke vær for hard mot deg selv, det er krevende å ha en liten baby, å komme tilbake tar tid..husk at det tok deg 9 mnd å legge på deg alle kiloene og du skal ikke slanke deg mens du ammer, bare spise sunt:) Lykke til:)
2 søte små:-) Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Dette var som å høre meg selv gitt... Sitter i skrivende sdtund å spiser melkesjokolade. 6 uker siden fødselen, og mangler bare 1,5 kilo så er jeg der jeg var før fødselen, men ønsker å gå ned ca 7 kilo i tillegg. Sluttet å røyke for 2 år siden og da kom det desverre endel kilo:-( Så her er det flere som ikke eier selvbeherskelse!
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Takk for svar.... hm.... høres jo ut som en lur plan.... tror jammen jeg skal prøve jeg!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Hei! Vet akkurat hvordan du føler deg! 5mnd siden fødsel her, og har 7-8kg igjen til startvekt før graviditet.. Og i tillegg gikk jeg opp 5kg året før jeg ble gravid også! Så 12-13kg ihvertfallvil jeg ned.. Har begynt å trene 3 dager i uken på treningstudio, der de passer mini på barnepassen.. Det er jeg veldig flink til! Er ganske flink med spising også (sunn spising, men ikke for lite pga av jeg ammer litt enda) Men: har sååå liten selvdisplin, så er LETT å falle for fristelser.. Som igår: spiste påske (!) marsipanpølser og to sjokoladekake biter som min samboer laget.. FY! Så er IKKE lett nei! Jeg er med i en klubb som heter TRIVSELSVEKT TRÅDEN http://www.piczo.com/trivselsvekta?cr=6&rfm=y Vi er en del dib jenter som motiverer hverandre! Bli med da vel!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg ser heller ikke ut synes jeg, magen ser jo ut som om jeg er gravid enda, og det er 8 mnd siden fødsel... Ikke for at jeg var noen fotomodell før heller, men magen så da litt bedre ut før, nå henger den jo i tillegg og er vanskeligere å "trekke inn". Har drit dårlig samvittighet for at jeg ikke triller tur oftere, men det er jo så mye dårlig vær. Og så hater jeg å trene og bli svett, og det er så mange bakker rundt her vi bor... Har spist ekstremt mye godteri også, men nå har jeg prøvd å begrense inntaket til fredags-og lørdagskvelder. Har funnet ut at en fullstendig godtestopp ikke funker for meg, da sprekker jeg bare igjen og begynner å spise godteri hver dag igjen. Mitt råd er: Ikke spis godteri søndag-torsdag, men unn deg godteri på fredag og lørdag. Og ikke kjøp inn godteri og ha i skapet de andre dagene, jeg klarer ihvertfall ikke å ha godteri liggende uten å spise det. Bedre å begynne i det små enn å drastisk skulle endre livsstil, for det ender som regel i at det bare funker et par uker. Uansett, lykke til!
Moi 32 Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 har alltid greid å holde meg forholdsvis slank. mitt triks er at det er umulig å unngå å være sjesken/etesjuk på kveldene, så da legger jeg opp til dette slik: har mange typer god te(grønn te med appelsin, kamille te, blåbær te er blandt favorittene) som jeg har en liten teskje honning i (namnam), og så sørger jeg alltid for å ha druer eller mandariner el i hus(druesukker er bra når man er sukkersyk), og så spiser jeg en del wasa havre knekkebrød på kvelden. og så er det viktig å huske for dem som er sukkeravhengige: det er jævlig med abstinensene, men de går mye fortere over en man tror, spes om man gjør en mild overgang med druesukker(f.eks druer...)!! jeg var svært lite aktiv til jeg var ca 20 år. da begynte jeg å sykle ett par km til og fra jobb og plutselig lå jeg ikke rett ut i sofaen om kvelden, men hadde masse energi som jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av!! glem helsestudio!! usunt og kjipt! anbefaler: sykkelturer(kortere eller lengre) eller f.eks svømming(i hall), samt la heisen stå og ta beina fatt til butikken!! det er ikke mye trim man skal ha før energien kommer tilbake, det skjer nesten umiddelbart! glem å se ut som en modell!! gå for å få den passe porsjonen med trim i hverdagen som gir deg energi og god helse og tivsel, og bli deretter fornøyd med din sunne og passe spreke kropp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå