Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Vil noen prøv å forklare litt hvordan det opplevdes? Skjønner det er veldig individuelt, men vil gjerne at dere forklarer med deres ord på hvordan riene føltes...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Enig, menstrasjonssmerter gange 1000! Begynner med murring som øker og øker i smerte og når en ubeskrivelig topp av smerte, hvor jeg flere ganger tenkte at dette blir første og siste ungen jeg skal få! Lystgassen reddet meg, den tok toppene. Jeg hadde ikke klart en fødsel uten smertestillende. Men nå har jo det selvsagt gått over og jeg vet jeg vil ha en unge til en gang.
Niem og Patrick Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Enig! Menssmerter x 1000. Har lovet jordmor at jeg aaaldri mer skal klage over menssmerter... haha;)
petite fleur Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg var så ufattelig dum å tro på venninna mi, som hadde født en drøy mnd før meg. Da jeg spurte hvordan riene var, sa hun "menssmerter ganger 5". Jeg mitt brødhue :"åja, men det skal jeg alltids klare". Etter å ha født og nesten blitt ravende gal av smertene, sa jeg til henne at hun hadde vel overdrevet (underdrevet) litt. "Ja, jeg jugde!!" Sier hun og ler....Gjorde det for å være snill da...;-)
Gothminister Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Det er svære forskjeller her. De fleste kjenner det som beskrevet over her. Med storebror kjente jeg ingenting nesten. Var ikke vondt,så jeg kan faktisk ikke si om det var rier,men heller kynnere som jeg hadde nederst i magen. Da det gjorde vondt ringte jeg på,og da hadde jeg 9 cm åpning..så var vel starten på press rier sikket jeg kjente,for jegfølte jeg måtte tisse hele tiden. Med lillebror hadde jeg bare kynnere,ikke vondt,men de kom regelmessig. Fikk komme inn på sykehuset siden det gikk fort med storebror. Fikk pressrier i bilen, Som du ser ,så er jeg ganske heldig med fødselene mine,og har hatt to lette.
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg syntes at det kjentes ut som det brant innvendig i ryggen... Hehe.. Husker jeg sa det til samboeren. Men det jeg husker som verst nå er pressinga, ikke fordi det var vondere, men fordi det var slitsomt som f...!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Mine rier satt bare i korsryggen fra förste til siste rie. Ja det föltes som menssmerter men MYE skarpere for min del, de begynte svakt og bygget seg opp, når rien nådde "toppen" så begynte det å dabbe av... Jeg var heldig og hadde pauser mellom riene gjennom hele födselen og brukte den tiden til å samle krefter.. Oxo viktig å puste skikkelig gjennom riene, fokusèr på det. Jeg hadde pressrier i 2 timer og det var slitsomt, var helt gjennomsvett..pressriene var annerledes, det begynte som en rie men gikk over i "krampe", hele kroppen og det tvang meg til å presse. Jeg kunne presse 2-3 gode press på en rie og ifölge JM var det veldig bra, under pressriene fokuserte jeg mye på pusten. Var förstegangs og det hele tok 17 timer uten smertestillende. Min erfaring er at det ikke er så ille som man tror
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Kjentes ut som noen sto og hamret løs på meg med en hammer og at jeg skulle knekke i to. Kjente dem godt både fremme og i korsryggen. Ble igangsatt og fikk stormrier, og klarte vel å lire ut av meg at jeg kom til å daue før dette var over. Men overlevde 11 timer i fødsel jeg, og er ikke redd for å gjøre det igjen
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Skjønner at du gjerne vil prøve å forstå men det er individuelt. Mye som nevnt over - men mye vondere enn man kan begripe - eller huske i ettertid. Pressriene kjennes som man må bæsje noe veldig stort - f.eks en håndball...:-o
woo-woo Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Har aldri hatt noe særlig menstruasjonssmerter så vet ikke hvordan det føles.. men riene var akkurat som kraftige!! kramper under navlen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten akupunkturen! Den fikk meg til å slappe av.. har ikke tilgang på Lystgass på Kvinneklinikken på haukeland..
Tussa og Sofie Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Har nok vært heldig jeg, det er noene av oss også. Her var det som menssmerter men litt kraftigere, men absoutt ikke ganger 1000 eller 5 for den del. Jeg lå helt rolig med CTG med 10 cm åpning og pustet meg fint igjennom. Satt i ryggen og nedre del av magen hos meg. Pressriene synes jeg var vondere, det kjentes som om jeg skulle sprenge innvendig når babyen falt lenger ned...men dette varte jo bare 3 kvarter. Akkurat det å presse babyen ut var ikke vondt. Jeg fødte uten noe bedøvelse eller lystgass, og har vært kjempeheldig. Så man kan få det slik også )
_Mita_<3 Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Kraftige menssmerter. trodde det skullle være 1000 ganger værre... Hadde en veldig sjapp og fin fødsel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå