Holly❄️ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Må være når foreldrene pruter på prisen ved lønning, og leverer/henter i tideog utide... Noen tilfeller: vi er ute 3 timer per dag, alltid ved samme tidspunkt. Når vi kom hjem satt en sint pappa på trappen her og var åpenlyst sur fordi vi ikke var der når han kom. Enda han visste godt at vi var ute mellom den tiden. Et barn dro på ferie i nesten 2 uker med bare 2 dagers forvarsel, og ja, nektet og betale for de dagene hun var borte. Jeg mistet da 2 ukers lønn... Sendte barnet sitt hit med øyekatarr, enda vi ga beskjed dagen før om at ungen hadde det. Nei, det mente visst foreldrene at barnet ikke hadde. Gikk 2 dager og da var både jeg og de 2 andre barna smittet. Jeg storkoser meg med barna, men dette er jobben min, og jeg er avhengig av lønnen. Ville de gjort slik om barna gikk i bhg? Tviler sterkt på det.... Ikke lett og holde rutiner når barna ikke kommer til riktig tidspunkt osv... Hm, skal bli godt og få sommeren overstått, og jeg kan finne meg jobb hvor jeg faktisk kan stole på lønnen og arbeidstidene... Trist at det skal være slik... Og nei, det er ikke enkelt tilfeller, har hatt mange barn gjennom årene, og opplevd mye dårlig.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Uff, så kjedelig. Høres gjengs ut at folk ikke har respekt for dagmammaen sin:/ Regner med du har kontrakt med de hvor det står at de må betale dersom slik og slik, kan du ikke henvise de til det? At faren er sint, får han ta på egen kappe. Men det er jo ganske uholdbart å være dagmamma når du opplever slikt jevnlig... Det er jo selvsagt at du skal ha lønna di, at de overholder tidene som du har satt/ avtalt. Du skal da ha ettermiddag og kveld du også. Sympati fra meg:)
EnUndreneMor Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 men da må du nesten være strengere, si at di forskudsbetaler evt da.. at skal di ha ungen 100 jos så er det di skal betale.. evt sette opp en kalender der foreldre skriver opp når di skal ha barna og ikke.. og hvis di bestemmer at barna ikke skal være der den dagen alikevell. så må di si ifra i starten av mnd hvis ikk emå di betale for denne dagen. oxo må du si i fra at DETTE er jobbe din, DET er slik DU gjør osv er jo det de gjør i barnehager osv. og da kan man jo heller ikke bare komme å gå som det passer seg. å der må man betale for den tiden man har ''bestilt'' om du skjønner?? jeg skal selv ha dagmamma og blir å sette meg ned i samtale med henne om hva hun gjør og hvordan hun vil ha det med evt lønn, og da kommer vi til å utarbeide en plan der hun vet når hun har tulla mi og ikek har henne, er en ting om barnet er syk, men dette er faktisk jobben til noen og di trenger penger på lik linje som alle andre:D stå på ditt eller si di får finne seg noen andre å hærsje med;)
LivetErEnLek Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 For å unngå sånt tull, skriver man en kontrakt. Der skal det ting som lønn ved egen sykdom/barn sykdom, lønn og frister for egen ferie/barn ferie, regler for når man kan og ikke kan levere banra ved sykdom og hva som kvalifiserer som dette være tatt opp. Dessuten kan man levere ut noe som ligner en barnhages årsplan hvor det står om rutiner, hva dere kommer til å fylle dagene med, planlagte aktiviteter, tlf de kan nå deg på om de kommer for å hente/lever når dere ikke er hjemme, rutiner for å ringe å si i fra om barnet ikke kommer og mye annet. Er nok desverre sånn at mange tror de kan gjøre akkurat som de vil i forhold til dagmammaer og siden de fleste jobber svart, er det heller ikke stort de har å stille opp med.
Hera Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Kjenner meg veldig godt igjen, var på grunn av foreldrene at jeg sluttet som dagmamma etter 10 år. Det gjør noe med en når man blir behandlet som "dritt". Heldigvis var jeg så heldig at en av mamma'ene var advokat, så hun hjalp meg med å sette opp en skikkelig kontrakt, og det hjalp veldig + at jeg etterhvert ble mye tøffere til å si ifra at dette er jobben min og sånn vil jeg at min arbeidsdag skal være, så hvis det er problemer med det så må dere nesten finne en annen dagmamma. Men jeg savner barna "mine" og jobben min!
EnUndreneMor Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 enig er jo slik di gjør i barnehage oxo. da kommer di jo hjem med en mnd splan. der det står hvem som har bursdag hva di gjør til forskjellige tidspunk, når det er turer, ute tid, mat tid. leveringstid, osv osv.. man må nesten ta hardt mot hardt. og hvis foreldre ikek vil forstå, ja da kan di søke barnehage først som sost, der kan du ikke drive på slik hvertfall
farmer Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Skriv kontrak og jobb hvitt (det gjør du sikkert), da har du mye mer å gå på og du setter deg i respekt hos foreldrene.
Alba44 Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Dere må lage en arbeidskontrakt! Det er minumum av krav. Lønn, ferieavvikling, arbeidstider osv. Foreldrene må da jammen respektere deg som arbeidstaker. *rister på hodet*
jordbær mathilda Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Jeg jobber i barnehage og vi har noen sånne foreldere der også... b.l.a. ang. syke barn og hente tider. Fryktelig frusterende, føler med deg!!
Carta Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Gi disse foreldrene 2 dagers varsel på at du skal på 2 ukers ferie... Det hadde de fortjent når de nekter å betale. Man slipper da ikke å betale i vanlige barnehager når man tar ferie utenom barnehagens ferie heller? At det går an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå