Michka Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvordan beregner de lønnen din om du får lønnsøkning rett før permisjon? Går ut i permisjon 1 juni, og regner med å få lønnsøkning f.o.m mai, da vi pleier å få det.. Men er det den lønnen eg har når eg søker, eller er det siste lønnsslipp før permisjon som gjelder? Setter pris på svar!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Sann jeg har fått vite det på min jobb: Går ut i permisjon i neste uke, og vi og får lønnsøkning i mai. Da forstod jeg at det som blir utbetalt er basert på lønnøkningen. Altså normal lønn nå frem til mai, og deretter økt. Noen ganger blir det etterbetalt for påfølgende måneder. Men vi som er i permisjon skal likevel ha denne økningen. Jobben som utbetaler lønn og får refundert fra NAV om det kan bety noe.
Michka Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Ok :-) Men eg får nok penger direkte fra NAV så eg lurer på om det blir annerledes da... Noen som vet??
~sjiraff~ Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Som hovedregel tar NAV utgangspunkt i siste mnd lønn med mindre den avviker mer enn 25 % fra årslønnen (altså gj.snitt pr mnd). Sørg for at jobben din sender skatt og trekkoppgave til nav basert på den siste lønna du får, altså slik at lønnsøkningen er med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå