Mirakeljenta08 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 min er 1,5 år å spiser bare noen biter tuil hvert måltid... spiser godt med grøt til kvelds og frukt.. men han nekter å sitte i stolen å virker som han ikke har tid til å sitte stille.... men han er jo så blid og fornøyd og utrolig aktiv.. er dette noe å bekymre seg for. sist jeg veide han hadde han lagt på seg.. er en stor og lanmg gutt hvor mye spiser deres små
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Har ei jente på 2år og 4 mnd, hun er litt småspist, spiser lite og ofte. Hun er lita, men vekta i forhold til høyda er helt på "kurva" og har fulgt samme vekstkurva fra hun var født. Så lenge de er aktive, blide, friske og vokser så er det ikke noe å bekymre seg for, normalt de får en perioder der de er mer småspiste. Her er det 1/2 skive til frokost ca kl 7-8, formiddagsmat 1/2 skive i 10-11 tida med en frukt til "dessert", frukt og skive gjen kl 13, middag ca 16.00..kvelds kl 18.30..spiser litt druer, epler osv i mellom også..små mumser..bekymrer meg mer tennene i grunn..hmm...flink å pusse morgen og kveld da..men hun må lære å spise skikkelige måltider etterhvert. Men tvang funker ikke i hvertfall...viktigst at hun spiser.
Mirakeljenta08 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 har vørt til legen å han sier bare de følger utvikling oge rblid og aktiv ike tenke påd et men han spiser som regel 2-3 skiver om dagen.. så det komme rvel etetrhvert... men godt å vite at det er flere som er småspist
Mirakeljenta08 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 dytter håper andre svarer
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Hei. Snuppa mi er like gammel som Thomas, og hun er også ganske småspist. Men det varierer veldig. Noen dager spiser hun mer enn andre. De er jo i en alder hvor de normalt er veldig aktive, og som du sier så har mange nesten ikke tid til å sitte i ro ;o) Tror ikke du tenger bekymre deg jeg, han legger jo på seg og er blid- samme som jenta mi
Dotten Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Har også ei jente på 2 år og 4mnd. Hun er heller ingen storspiser. Det var heller ikke jeg som lita. Spiste ekstremt lite, men jeg vokste da opp. Var sjelden syk. Så lenge knærten din vokser og legger på seg, holder seg stort sett frisk og ikke minst er blid og fornøyd, tror jeg ikke du har noen grunn til å være bekymret. Snuppa spiser stort sett en yoghurt eller en skive til frokost, et par skiver til lunsj. Middagen er så som så, og sjelden hun spiser kveldsmat....! Så igjennom en hel dag er det egentlig ikke så mye. Men formen hennes er upåklagelig, så lenge hun ikke er syk da Hun er lita av veks (som meg), men veier passe i forhold til høyden. Ca 86 cm og 12 kilo om jeg husker rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå