Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor har dere valgt engangsbleier? Bare lurer.
Mamma Mirabell Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 for å slippe "all" jobben med det. Det er enkelt å gå i butikken, kjøpe bleier og kaste de etterpå. Nei tenker ikke på miljøet jeg vet det
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Ja, er absolutt latskap her også.. Orket ikke å sette meg inn i hvordan man behandlet disse tøybleiene en gang.. Sikkert dumt, men får ta det igjen på andre områder..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Fordi jeg ikke orker å vaske bleier, synes det er ekkelt. Dessuten er det fantastisk gode engangsbleier å få kjøpt. Forstår ikke at mennesker i 2008 i et rikt land som Norge fremdeles bruker tøybleier. Det var nok litt stygt sagt, men det er mulig jeg vet for lite om det. Mine foredre og besteforeldre synes vi er kjempeheldig som får kjøpt så gode papirbleier
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Fordi jeg har ikke hverken tid eller overskudd til å skure dritkluter:)) billig å greit med bleier på rema:))
Mammapudding Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Syns det er enkelt og greit å bruke engangsbleier:)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Fordi tøybleier ikke absorberer urin slik engangsbleiene gjør og babyene dermed konstant er våte, noe som sikkert er ubehagelig. Dessuten synes jeg det er uhygienisk, og ekkelt og vaske bleier med bæsj. Det er en grunn til at engangsbleiene kom og alle begynte å bruke de, og når det gjelder miljøet finnes det hundrevis av andre måter å ta hensyn til miljøet på! Bleier er ikke all verden i forhold til alt annet avfall vi kaster.
Niem og Patrick Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Jeg orker ikke tanken på å skure tøybleier, vi har da nok klesvask
snartgift.no Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Fordi det er det enkleste.. Vasker nok maskiner med klær om ikke jeg skulle vasket "bleier" også.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Har 4 unger, og ei vaskemaskin som der ikke er ledig tid i.( her egentlig ei maskin forlite)Med 2 unger, der den ene har 2 fotballtreninger og den andre 3 treninger +gym/ bading på skulen hver uke. En unge i barnehage som ikke er helt ren når han kommer hjem, og da lilletulla som mopper gulvet hjemme+ gulp+grøt mm. så finner jeg ikke gjen gulvet på vaskerommet. OG skulle jeg hatt en hau med bleier og koke i tillegg, da veit ikke jeg.
Audacious Angel Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Denne var morsom... gøy og se hvilke grunner dere har og hva dere tror det innebærer å bruke tøybleier. Men hvorfor er du anonym HI? Jeg bruker tøy jeg da, men måtte bare komentere tråden.
petite fleur Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 Fordi det er ekkelt. Bruker ikke lommetørkle av tøy heller. Fisj....
Krokka og prinsessa Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Mangel på tørketrommel ved vask. Vasker klær HVER dag, og har ikke mer tørkekapasitet i leiliheten.
Audacious Angel Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 Har du engangstruser og da eller?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 Om vi har engangstruser?? Vi driter da ikke i trusene våre. Og når barna ikke driter på seg lenger får de truser de også!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Jeg hverken driter elle snyter meg med fitta, så hvorfor sammenligne lommetørkle av tøy og tøybleier med truser. "Engangstruser", dum sammenligning!
Audacious Angel Skrevet 31. januar 2008 #19 Skrevet 31. januar 2008 Det var bare et svar på hun som ikke brukte lommtørkle heller... hun sammenlingnet jo bæsj med snørr... Meeen om barnet ditt har et uhell da? Snuppa mi hadde skikkelig diare for ikke så lenge siden (sånn som absolutt ingen bleier kunne holde på, men hun hadde på seg libero...) Hun sto på gulvet og gråt og så mamma, bæsj.... (kom inn på natta) det rant nedover beina hennes og pysy og alt hadde bæsj, men jeg kasta jo ikke pysjen...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 Har ikke vaskemaskin. Bruker fellesvaskeri og kan kun vaske tøy 1 gang pr. uke.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #22 Skrevet 31. januar 2008 Man kan ikke akkurat sammenligne hvis barnet har et uhell og det å bruke tøybleier daglig i 2 - 3 år. Og selvfølgelig kaster man ikke klærne. Har aldri tenkt tanken på at jeg skal bruke tøybleier, hvorfor skal jeg det? Det finnes supre engansbleier.
Audacious Angel Skrevet 31. januar 2008 #23 Skrevet 31. januar 2008 Da vasker du vel heller ikke ungen din med klut i rompa? Våtservietter? Hvorfor? Fordi du sparer miljøet for myyyye avfall og fordi rompa til ungen din får mer luft i en tøybleie. Guttene får lavere temp i pungen som kan være med på å senke risikoen for testikkelkreft.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #24 Skrevet 31. januar 2008 Hehe, har faktisk kastet både en body og et par flanellskluter som jeg bruker som stelleunderlag jeg... så kunne ikke falle meg inn å vaske bæsjebleier =)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #25 Skrevet 31. januar 2008 Audacious Angel Du skriver først du bruker tøybleier å så etterpå skriver du at dattera di hadde på Libero. Bestem deg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå