Gå til innhold

Flere her med personalansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere små og store konflikter?!

Jeg reagerer med intens og langvarig kvalme med mye oppkast... Seriøst, helt forferdelig! Er vanligvis en veldig sterk person som ikke har noe problemer med konflikter, og tro meg, jeg har vært ute en vinternatt i denne jobben...

Men nå ... kun de små ting vipper meg helt av pinnen. Er nå sengeliggende på 8.dagen pga en en gryende konflikt mellom meg og ei jeg har pers.ansv for. Har min sjefs støtte, og jeg vet jeg ikke har gjort noe galt, men allikevel klarer jeg ikke si til kroppen at jeg ikke må reagere sånn...

Har dere noen tips?! Vil så gjerne jobbe!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke mulig for sjefen din å ta disse konfliktene nå? Man reagerer jo gjerne litt anderledes når man er gravid, og tar avgjørelser som kanskje ikke ville vært aktuelle dersom man "var seg selv"...

Noen ting bør man spare både seg og andre for, det kalles tilpasning av arbeidssituasjon. Jeg ville tatt en prat med sjefen din, særlig ettersom du føler at du har støtte der, og hørt om det var mulig å slippe de mest belastende oppgavene i en periode. Psykiske reaksjoner er vel så god grunn til å ta vare på seg selv som fysiske!!!

Skrevet

Er det ikke mulig for sjefen din å ta disse konfliktene nå? Man reagerer jo gjerne litt anderledes når man er gravid, og tar avgjørelser som kanskje ikke ville vært aktuelle dersom man "var seg selv"...

Noen ting bør man spare både seg og andre for, det kalles tilpasning av arbeidssituasjon. Jeg ville tatt en prat med sjefen din, særlig ettersom du føler at du har støtte der, og hørt om det var mulig å slippe de mest belastende oppgavene i en periode. Psykiske reaksjoner er vel så god grunn til å ta vare på seg selv som fysiske!!!

Skrevet

Joda, noe av det første de gjorde var å delegere pers.ansv til hun som skal ta over etter meg. Så på papiret har jeg ikke ansvar lenger. Alle vet også at jeg reagerer med kvalme.

MEN, de kommer nok til meg fordi de er vant med det/liker meg ... Som regel synes jeg bare det er hyggelig, men hvis det er noe som ikke er så hyggelig rekker jeg ikke engang si at de ikke skal snakke med meg om det før kvalmen kommer ...

Den siste konflikten, som utløste det at jeg nå er sengeliggende, kom på mail og var direkte ufin ...

Måtte bare lukke døren for jeg kjente kvalmen og tårene overmannet meg,.. Orket ikke snakke med hun som sendte mailen, hun satt på i kontorlandskap rett utenfor mitt kontor... Så var det bare rett hjem og spy, siden har jeg vært så ufattelig kvalm ...

Skal ringe legen ang sykmelding videre idag, er bare så i tvil om hva jeg skal si. Skal jeg tenke på kroppen bør jeg nok være 100 % sykm, skal jeg tenke på min indre motivasjon ift jobben min (alt annet enn pers.ansv) ønsker jeg å jobbe 120 %... Er jo ikke lenge til permisjonen begynner, vil så gjerne gjøre meg ferdig med det prosjektet jeg holder på med...

Uff, ikke enkelt :o(

Skrevet

Synes du skal ta et møte med hun som skal overta, og overlate hele konflikten til henne. Dersom du føler at det går på deg som person, ville jeg tatt det videre til sjefen. Det høres jo ut som om du egentlig har et godt forhold til de du jobber sammen med, så ikke nøl med å ta det videre.

La de andre ta støyten nå, tenk på deg selv og ikke la en enkelt person/konflikt få gjøre denne siste tiden ukoselig!!

Skrevet

Ja, det gikk på meg som person, på hva jeg har delegert fra meg osv som hun er uenig i (hun vil ha mer ansvar). Det var måte hun skrev det på som var skikkelig ubehagelig.

Jeg har jo ikke delegert alene, men i samråd med min sjef, så jeg tar det ikke så veldig til meg egentlig. Allikevel reagerer kroppen sånn!

Har kastet ballen over til de som skal ordne opp, men allikevel slipper ikke kvalmen taket... :´´(

Er skikkelig lei av å være kvalm nå... Jeg hadde ikke vært kvalm en dag om jeg hadde hatt en jobb uten ansvar, det er jeg ganske overbevist om ...

Skrevet

Huff, høres ut som om du kunne trenge en skikkelig egodag. Kan du ikke ta deg en tur til en fotpleier eller frisør, eller ta manikyr og i tillegg skjemme deg selv bort med et eller annet du har ønsket deg lenge??

Det fortjener du virkelig!

Skrevet

Så søt du er da! :´´)

Akkurat nå har jeg mer enn nok med å holde kvalmen i sjakk, men tror jammen jeg skal benytte meg av rådet ditt snart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...