På vei igjen <3 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Når fikk/får deres små mobiltelefon? En kamerat av eldste her (De er 7, blir 8 til våren) har nettopp fått seg mobil. Jeg kjenner jeg blir irritert, hva i svarte skal en 7 åring med egen mobil? Nå har foreldrene lagt grunnlaget i den klassen, da klarer ikke vi å holde igjen så lenge som vi hadde ønsket. Søren også! Hva synes dere?
Gjest -<<- Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Eldste her har hatt mobil siden før den alderen. Fordi det passer oss. Men vi har da heller ingen problemer med ikke å kjøpe ting selv om noen i klassen har det. Synes med andre ord ikke du har noen som helst grunn til irritasjon, og at du skal skaffe ditt barn mobil når du synes det måtte være et behov.
☆Anonymia☆ Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 han kommer ikke til å få mobiltelefon som 7 åring vertfall,det er sikkert!
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Opp til hver enkelt foreldrer. Noen synes det er en trygghet at ungene får mobil når de er så store at de skal gå til og fra venner på egenhånd ( vanlig i 7-8års alderen). Sønnen min har had mobil i 3 år nå, han blir 10år. En gang falt han og slo kneet stygt, da var jeg glad han ringte så jeg kunne løpe borti veien for å hjelpe ham. Greit, noen ulemper kan det være, men lærer man dem å bruke mobil fornuftig så ser jeg ike noe problem, det er verre når de blir større, en fjortis er verre enn en 8åring når det gjelder måten mobiltelefoner blir brukt på..
På vei igjen <3 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Selvsagt kommer ikke jeg til å løpe i butikken å kjøpe mobil med en gang fordi kompisen har! Men, vi hadde håpet å kunne utsette det til han var ihvertfall 9-10-11 år, men så mange år kan vi ikke vente nå. Regner med at når den første har fått, så renner det inn hos de andre også etterhvert, og da kan ikke vår sønn være den eneste som ikke har i flere år etter at alle de andre har fått...
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 min datter kommer til å få iår- hun er 6 år. Dette av flere grunner- ikke fordi det er mote eller stæsj men fordi det gjør hverdagen enklere. Når hun er ute og leiker eller er hos venninner, er det mye lettere for meg å få tak i henne- å dra med lillesøster ut på leit er ikke alltid så lett. I tillegg skal hun være litt aleine hjemme om morgenen og vi har ikke hustlf. Så får folk bli aldri så irritert. Hva er det egentlig å bli irritert over? det må være opp til hver enkelt familie det, om hva de har behov for...
På vei igjen <3 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2008 Selvsagt, men jeg kjenner denne familien. Behovet ser jeg ikke. Guttene her har gårr frem og tilbake til hverandre i flere år, men man gik ikke en fem åring mobil fordi om...
Gjest -<<- Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Nei, men du har jo ingenting med å vurdere deres behov og ønsker. Ditt barn er ditt anliggende, og det er ingen automatikk i at du skal gi ditt barn mobil selv om en eller femten i klassen har det.
bente69;) Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Ved enkelte situasjoner kan jeg skjønne at en 7 åring har mobil. Er ikke helt for at 7 åringen skal ha mobilen hele tiden, men få låne den ved behov. Om f.eks at 7 åringen går et stykke av skoleveien alene, ringer en av foreldrene når h*n er havveis, for å igjen å ringe når h*n kommer inn døra hjemme. Eller om h*n er på besøk hos noen, ringer hjem når h*n vil bli henta. Eller skal møte noen venner i idrettshallen, ringer hjem når h*n har kommet frem. Det er mange områder vi som foreldre bør/må/ønsker å vise måtehold, dette er bare en av 1000 saker vi vil møte. Det er viktig å ikke la seg presse av gruppepress.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Hely uaktuelt med egen mobil til vår 7 åring.Det er et leketøy for unger i den alderen.....Mobbing på sms er jo blitt en "trend" bla. Han har spurt om å få...siden noen i klassen har,Svaret er nei...!! MEN vi har en "låne" mobil han har hatt med seg i situasjoner jeg syntes det er nødvendig....!
Mille** Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Jenta vår fikk mobil når hun var 8 år, nesten 9, over halvparten av klassekameratene hennes hadde mobil. Jeg syns du overreagerer når du blir irritert.
Dotten Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Har ingen fast aldersgrense. Nå er snuppa 2 år, så enda en stund til det problemet kommer, men man må se ann så mye. Ei venninne av meg har gitt sin 7-åring mobil, men det er fordi han blir mobbet på skolen.... og lærene "driter" i å stille opp, og ev. låne ham telefon slik at han kan ringe hjem. Nå kan han ringe når han vil og om hva han vil.... Han mobbes fordi faren er død (døde i høst i en ulykke). Noe så ondskapsfullt skal du søren meg ikke måtte oppleve! Jævla drittunger. Men det tas ikke tak i dette, fordi flere av barna er barn av lærere, og deres barn gjør jo ikke noe galt!
Korse76♥ Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 Vesla mi er 7 år og har nå fått mobil. Vi har ikke fasttelefon og hun skal begynne "avvenning" på sfo. Da kan jeg få tak i henne og hun i meg mens hun er alene hjemme. Sjelden hun har den med ut, har vel skjedd en gang.
bente69;) Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Enig med deg Dotten, jeg vet om fler tilfeller der lærere plutselig har fått greie på at noen barna har lærere som foreldre. Da har karakteren i flere fag gått opp både ett og to hakt. Så læreres barn har det fint, får karakterene servert på gullfat! De "passer" på hverandres barn, dette var hovedgrunnen til at min venninne sluttet som lærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå