♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Må prøve å få Kasper over i egen seng nå. Men hvordan gjøre det? han ligger i sengen vår med oss. Legger seg med oss når vi legger oss ca 22-23 men ønske om han kunne lagt seg eks kl 8 så vi fikk litt tid alene vi forelderene. men da må han jo sove mindre på dagen da kansje.. hva burde jeg gjøre og hvordan bør tidsplanen være? vant til å sove v puppen om natten så blir kansje ikke så enk,el overgang dette, men vi må bare.. trnger råd og tips. dårlige og gode erfaringer. hjelp meg..
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Snuppa mi har ligget litt i vår seng og litt i sin egen. Men jeg ville ha henne over i sitt eget seng. Første natta våknet hun hver 30 min så har det gått bra siden. Hun våkner og får pupp i ca 10 min så er det over i hennes seng. Det går helt uten problemer, men første natta var slitsomt. Jeg får ikke lagt henne før 22 men er storfornøyd sidne hun var våken til kl 02 i en mnd.
Hanne31 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Gutten vår har endelig kommet over i egen seng, eller krybba si, og det er utrolig godt. Fra å ikke sove noe på natta, og ligget inntil puppen hele tiden, sovner han nå rundt klokken 19-20. Det har bare vart siden fredag ,men vi er optimister. Bestemte oss for å prøve da jeg ikke fikk noe søvn på natta og var helt utslitt, så hs anbefalte oss å legge han på eget rom, noe vi ikke hadde prøvd før. Har lagt han i vogga eller vogna ved siden av senga men uten særlig hell. Jeg ammet han som vanlig på fredag og pappaen la han ned. Han lå bare og tittet rundt seg mens pappaen rugget litt på vogga. Etter noen minutter sov han. Våknet en del den første natta, men tok han forholdsvis tidlig opp på lørdag og holdt han en del våken utover kvelden. Vi var hos noen venner og guttungen ble bært rundt og sovnet ikke før vi dro hjem i ett-tida på natta. La han rett i vogga og rugget til vi var sikre på at han sov ordentlig. Resten av kveldene har han altså sovnet tidlig, men han våkner mye i løpet av natta. Ca en gang i timen. Han gråter ikke men sutrer litt. Blir helt stille når jeg kommer og rugger på vogga og sovner fort. Regner med at det går seg til etter hvert og at han vil sove dypere når han begynner med kraftigere kost enn mm. Nå vil jeg si at jeg er heldig som har vogga å rugge på og vet ikke hva som vil skje når han får en vanlig seng. Vil iallefall anbefale dere å prøve eget rom dersom dere har. Ta han opp hvis han gråter,trøst han og legg han tilbake. Vi har bært han i søvn og lagt han i vogga også, men dere får bare prøve hva som går. Han tar ikke smokk så ingen hjelp der. Tror det er lettere jo før dere begynner. Blir nok litt "slossing" som det var her men etter et par dager ser det ut som om han føler seg trygg i vogga si.Ikke gi etter, men hold ut. Så lenge han ikke hyler selvfølgelig. Han har for øvrig akkurat fyllt 3 mnd. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå