Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 hei! Når begynner dere å kjøpe utstyr, som vogn, klær, stellebord,seng osv..? Jeg er fryktelig redd for å miste,så tør iallefall ikke kjøpe noe før ultralyden i uke 18 er vel overstått. Er nå 12+6. Men klør etter å kjøpe bittesmå nusselige klær til den lille;-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 jeg er 27 uker på vei og har enda ikke kjøpt noe omtrent. Fått seng og bestillt vogn. Men nå klær det heller ikke i fingra mine. Gidder ikke kjøpe helt overirlt.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Handlet første tingen etter at vi hadde vært på ordinær ultralyd vi :-) Har kjøpt litt til nå, men får også låne en del :-) Er i dag 20+1!
M by M Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Det er jo egentlig ikke noe hast med å handle inn. Selv om det er veldig gøy da. Butikkene er jo åpne 6 dager i uken, så man får da kjøpt inn det man trenger fort nok uansett. Vogn kan jo være litt lurt å bruke litt tid og tankevirksomhet på. Råder deg til å prøve å legge vogna sammen og inn i bilen deres før du kjøper. Er så kjedelig å komme hjem med en vogn som er tung og uhådterlig.
mamma050308 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Innom fra 3. trimester og sniker litt. Vi kjøpte ikke utstyr før rundt uke 33 - 34, ( er nå 35 + 3),men de første klesplaggene kjøpte jeg etter ul i uke 18. Kjøpte ikke mye, men bare det å handle etter å ha sett småtten var utrolig gøy. Bare husk å ikke kjøpte alt for mye tøy, det er begrenset hva du klarer å bruke på småtten før det er for lite. Anbefaler deg å vente enda noen uker med å begynne å handle utstyr. Mye kan skje, selv om det helt sikkert går bra nå når du er over 12 uker (ikke for å skremme deg på noen måte).
Blå + en i magen Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er i uke 26, og har litt over 3 måneder igjen. Så fra nå i slutten av januar har vi startet. Laget en liste med det som må ordnes før fødselen, og tar noe hver av disse tre månedene, slik at jeg ikke må a alt på siste lønning. Startet med alt til barnevogn etc. på grunn av lang ventetid på å få vognen vi skal ha. Så fra nå blir det litt og litt utover...
Brummeline3barnsmor Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er i uke 26 å har ennda ikke handlet noen ting...regner med at jeg gjør det om en mnd tid eller noe sånnt.. Det er tungt å handle når man er høygravid, så d er greit å være ferdig før det.
mamman t o.a Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 skal kjøpe det etter at engangsstønaden kommer vi...
Duracella Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Jeg skal hvertfall løpe ut i butikker så fort UL er overstått- hvis vi får vite kjønn, altså! Hvis det blir gutt er handleturen overstått på fem minutter for vi har alt fra før.... Syns det er lurt å være ferdig med innkjøp minst fire uker før fødsel, for man kan føde før tiden, eller man kan bli tung og sliten så man ikke orker å traske rundt i butikker. Jeg har bekkenløsning, så innkjøp skal gjøres før jeg blir for tung og får for mye smerter.
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Vi har allerede begynt så smått; vogn har vi arvet (gammel og sliten, men den funker såpass at vi ikke stresser med å kjøpe ny før fødselen i alle fall, så får vi se hvor mye vi får til overs etterpå), seng var vi og kjøpte i går (med madrass, så da mangler vi dyne og sengetøy), og litt klær har det da blitt i gaver fra en ivrig kommende førstegangs-mormor og andregangs-oldemor Ellers synes jeg nesten det er mer kos å strikke selv enn å gå og kjøpe alt mulig, selv om det er kjempemorro å gå i butikker og kikke. Og noe kommer nok den vordende far til å sy selv og tenker jeg, teppe til å ha på gulvet og sånn beskyttelse til å ha på innsiden av sprinkelsenga i starten i alle fall
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Kjøpte vogn denna uka, fordi det er salg. Begynner å kjøpe litt for hver lønn fremmover. Synes det er masse jeg må kjøpe. Har ingen ting fra før, og arver ingen ting. Så av økonomiske grunner begynner jeg nå. Har lyst til å handle mens jeg er i form:) Er 17 uker, blei satt tilb etter ul. Men jeg venta til etter første ul.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 er i uke 22+6 og har allerede kjøpt vogn og bilstol, seng skal vi få av foreldra mine..tenkte vi skulle kjøpe ting etterhvert for da slepper man alt på en gang + at jeg ønsker å være i form til å gå rundt å titte (sliter med bekkenløsning) så jeg veit ikke hvordan det kommer til å bli videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå