tullemor82 Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Er førstegangsfødene og lurer på om ammesjold er en god ting å bruke og hvilke brystvortekrem som er best???????
canutten Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 vent å se, hvis du trenger skjold så foreslår jordmor det når du får ammeveiledning på føden. da kjøper du dem der. brystvortekrem får du også hvis du trenger. det er best å klare seg uten. ha på litt brystmelk og lufttørk ofte (ser veldig bra ut..) Jeg fikk noe som het ullfett eller noe?? fikk med meg litt hjem også.
tullemor82 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 oki høres bra ut!! Har hørt så masse om såre brystvorter osv. derfor eg lurer litt på det:) Flott at de gir tips om sånt på klinikken!
CB-BabyBoy Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Jeg fikk råd om å kjøpe dette på forhånd fordi ikke alle fødeavdelinger har eller vil anbefale selv om det sårt trengs. Det er så mange som har den innstillingen at det skal gjøre vondt og du må bare lide deg gjennom. Jeg aksepterer ikke det rett og slett Du skal ikke sitte der med blødende bryster og smerter uten like bare fordi du møter på en ammenazi som det dessverre finnes for mange av. Kremen heter purelan og skjoldene tror jeg er fra avent, men det var kun 1 merke tilgengelig på apoteket.
Supertea Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Enig med CB-BabyBoy - høygravidV, det er ikke alle jordmødre som er like forståelsesfulle. Ville ikke stolt 100% på føden når det gjelder dette. Du kan risikere å få så vondt at du ikke klarer ammingen. Det har skjedd med mange av mine venninner! Har helgardert meg med brystkrem, skjold og pumpe, sånn i tilfelle. Vil heller være føre var enn å risikere å få så store smerter at jeg ikke får det til.
tullemor82 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2008 Hadde tenkt å kjøpe inn å ha det på lur!! Har en svigerinne som nettopp har født og hun fikk moren til å kjøpe det etter 4 dager for då gjorde det så vonde..... Så har tenkt på det!! Kvir meg litt når eg har sett hvor vondt hun har hatt det! Syns det er super greit med disse sidene kan spørre om alt mulig å får masse fine svar tilbake:)
BlåklokkaVest Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Det kan høres rart ut, men jeg sverger til albueskjell! Jordmødrene har blitt så overrasket over virkningen av de, at de har begynt å selge dem på barsel (var slik jeg fikk høre om dem). De hadde sannelig rett! Begynte å bruke dem med en gang jeg kjente at jeg ble sår, og det hjalp noe helt utrolig! Etter ca 24 timer var jeg omtrent ikke sår i det hele! (Sikkert individuelt alt etter hvor sår man er også). Når en bruker disse lekker det ut en del melk i tuppen på dem, og dette holder seg inne i skjellet. På den måten ligger brystvorten badende i melk hele tiden. De trodde det kanskje hadde noe med det å gjøre. Samtidig mente de at det måtte være noe i skjellene, for dem som brukte slike kopper som en kjøper, som har samme funksjonen, hadde tydeligvis ikke samme virkning! :-)
CB-BabyBoy Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har også kjøpt 2 flasker og 2 sånne ferdigmix minibokser med nan1 sånn i krisetilfeller. Er jo skikkelig dritt om du står der kl 4 om natta, ungen skriker og er sulten og har ingenting. Flaskene kan brukes uansett og nan'en kosta vel 10 kr Kan også anbefale Chicco sine ammeinnlegg - de har sånn gel i seg som lindrer! Jeg kjøpte mine på apotek1, det er ikke alle som fører de.
Mooncake Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Denne gangen skal jeg ha begge deler i sykehusbagen. Min datter var ikke veldig flink til å die, og det resulterte i smertefulle ammetunder - jeg rett og slett lå stiv som en stokk i 5 min etter at hun var lagt til puppen - det gjorde så J.... vondt. Til slutt hadde jeg åpne sår på brystvortene, med infeksjon og det hele. Det ble rett og slett mye tøys med ammingen, og vesla ville ikke suge skikkelig. Ammingen skled ut og jeg mistet fokus og overskudd etter å amme og pumpe 24 t i døgen, med såre pupper. Det var sånn jeg fikk delvis flaskebarn -til slutt Denne gangen skal jeg være forberedt. Ammesjold og krem fra Meldela skal pakkes i bagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå