Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Har så lyst å la mini smake på middagen vår, men er det kanksje lurt å vente, eller??? Og hva må vi i tilfelle unngå? Vet at salt er fy fy, men noe annet en potet jeg kan mose med gaffelen på min tallerken og la min smake??
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Ja det kan du.Da mini var 6 md, spiste han stort sett det samme som oss .. Krakka potet og grønnsaker sammen, og noe hvitt kjøtt. De skal ikke spise honning, det vet jeg helt sikkert!!
Super-Langbein Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Rene grønnsaker og rent kjøtt/fisk skal vel gå bra. Vær obs på evt. allergier i fam. Unngå blandingsprodukter(halvfabrikata,pølse,kjøttdeig,posemat o.l ) blandingskrydder, melkeprod, sukker. Raps/olivenolje for eks. i stedet for smør. Kanskje lurt å ikke introdusere for mange nye ting samtidig, i tilfelle reaksjoner. Stavmikser er fin til mosing!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 mann må være forsiktig med stekt mat og blandaprodukter. kokt kyllingfille eller anna rent kjøtt kan de spise... fisk skal de vell ikke ha før ca 10 mnd og yoghurt 1 år. posemat,gryteretter å slikt ville jeg ikke servert, er mye krydder og andre ting oppi.
tuppemor-75 Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 unngå mat med salt og tilsatt sukker som feks. pølser, kjøttkaker, kjeks, brus o.l. ellers skal de ikke ha honning, pga. spedbarnsbotulisme, de skal heller ikke ha rødbete el. spinat pga. nitritet. du bør også unngå rosiner pga. gjærsoppen. du bør også unngå kumelksprodukter til han er 10 mnd, da kan du begynne å gi syrnede melkeprodukter, og vanlig kumelk fra 12 mnd. ellers kan du gi det meste, sørg for at maten er moset, slik at han klarer å svelge det, og det ikke setter seg fast i halsen. kjekt med gaffel og stavmikser. her i huset er poteter, gulerøtter, brokkoli, blomkål, kjøtt av ulike slag, frukt, brød osv. veldig populært. det er viktig med et variert kosthold. men det er nok lurt i begynnelsen å introdusere en og en matvare, i tillfelle allergi. da vet du hva han reagerer på.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Fisk kan de spise fra de er 6mnd. Det staar i heftet fra SHDir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå