Gå til innhold

Dere med barn på 10 mnd!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser de i løpet av dagen?

 

Og hva slags pålegg har dere på? Makrell i tomat er ikke aktuelt her i gården ... ;) Blir litt kjedelig med leverpostei hele tiden!

 

Holder det med ett grøtmåltid om dagen? Tenkte på i forhold til jernlageret og sånn!

 

Håper på en del svar :)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Didrik blir 9 mnd på lørdag =)

 

Spiser 3 brødmåltider om dagen han da. Liker ikke grøt. Spiser leverpostei, kaviar, baconost, skinkeost, baconpostei, kyllingpostei, thja egentlig alt smørbart. Bruker også ha banan på noen ganger.

Skrevet

Ok, trodde ikke de kunne ha sånne meieriprodukter før de er året, men kan de det så kan vi jo fint variere! :) Takker for svar!

Skrevet

kan få meieri produkter men skal ikke ha så mye melk

Skrevet

Ahha, hva man lærer ... :) Men hvor mye spiser de av mme, grøt og brødmat i løpet av dagen...?

Skrevet

De kan få meieriprodukter slik som det jeg nevnet ovenfor ja, men ikke ren melk =)

 

Didrik spiser en brødskive til hvert brødmåltid, altså 3 brødskiver pr dag. Og ett middagsglass, frukt og slikt innimellom.

 

Drikker 180 ml mme før frokost

150 etter lunsj

150 etter kveldsmaten

Skrevet

Jenta mi på 10 mnd spiser slik hun:

 

frokost : grøt og 130 ml mme

lunsj: 1 brødskive med leverpostei, prim eller banan. + 50 ml mme hvis hun vil ha. hvis ikke blir det vann til

mellommåltid: eple, banan, tomat, pære eller litt mme hvis hun ikke ville drikke det til lunsj

middag: 1 middagsglass eller tilsvarende hjemmelaget + vann

kvelds: 1 porsjon grøt + 130 ml mme

 

hun virker veldig fornøyd med dette da. hender seg hun får brødmat istedet for middag noen ganger. får så mye vann hun vil i løpet av dagen.

 

Skrevet

Min gutt spiser dette:

 

07.00 ca 150-200 ml MME

09-09.30 Grøt av ca 1 dl pulver+event vann (drikker minimalt)

12-12.30 1/2 brødskive,fruktmos, litt biola drikkeyoghurt+MME 120 ml

15.30-16 Stort middagsglass el det vi har, event vann

18.30-19 Grøt 1 dl pulver MME 120-150 ml

 

Pålegg: smøreoster, leverpostei, syltetøy, advokado, tomat

Spiser også forskjellige frukter.

Skrevet

Her har vi kun 2 mme om dagen.

 

Hun drikker ca 180 ml til frokost

lunsj: 1.5 -2 brdøskiver eller grøt 1.5 porsjon

middag: middagsglass

kvelds: grøt, dobbel porsjon og evnt 90 ml mme. ikke alltid hun spiser det.

 

Hun er ei stor jente, og blitt veldig aktiv så trenger litt mat ja! Vann får hun til lunsj, middag og kvelds. + litt ellers hvis hun vil ha. Også gjerne frukt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...