mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hva spiser de i løpet av dagen? Og hva slags pålegg har dere på? Makrell i tomat er ikke aktuelt her i gården ... Blir litt kjedelig med leverpostei hele tiden! Holder det med ett grøtmåltid om dagen? Tenkte på i forhold til jernlageret og sånn! Håper på en del svar
ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Didrik blir 9 mnd på lørdag =) Spiser 3 brødmåltider om dagen han da. Liker ikke grøt. Spiser leverpostei, kaviar, baconost, skinkeost, baconpostei, kyllingpostei, thja egentlig alt smørbart. Bruker også ha banan på noen ganger.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Ok, trodde ikke de kunne ha sånne meieriprodukter før de er året, men kan de det så kan vi jo fint variere! Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 kan få meieri produkter men skal ikke ha så mye melk
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Ahha, hva man lærer ... Men hvor mye spiser de av mme, grøt og brødmat i løpet av dagen...?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 De kan få meieriprodukter slik som det jeg nevnet ovenfor ja, men ikke ren melk =) Didrik spiser en brødskive til hvert brødmåltid, altså 3 brødskiver pr dag. Og ett middagsglass, frukt og slikt innimellom. Drikker 180 ml mme før frokost 150 etter lunsj 150 etter kveldsmaten
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jenta mi på 10 mnd spiser slik hun: frokost : grøt og 130 ml mme lunsj: 1 brødskive med leverpostei, prim eller banan. + 50 ml mme hvis hun vil ha. hvis ikke blir det vann til mellommåltid: eple, banan, tomat, pære eller litt mme hvis hun ikke ville drikke det til lunsj middag: 1 middagsglass eller tilsvarende hjemmelaget + vann kvelds: 1 porsjon grøt + 130 ml mme hun virker veldig fornøyd med dette da. hender seg hun får brødmat istedet for middag noen ganger. får så mye vann hun vil i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Min gutt spiser dette: 07.00 ca 150-200 ml MME 09-09.30 Grøt av ca 1 dl pulver+event vann (drikker minimalt) 12-12.30 1/2 brødskive,fruktmos, litt biola drikkeyoghurt+MME 120 ml 15.30-16 Stort middagsglass el det vi har, event vann 18.30-19 Grøt 1 dl pulver MME 120-150 ml Pålegg: smøreoster, leverpostei, syltetøy, advokado, tomat Spiser også forskjellige frukter.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2008 Her har vi kun 2 mme om dagen. Hun drikker ca 180 ml til frokost lunsj: 1.5 -2 brdøskiver eller grøt 1.5 porsjon middag: middagsglass kvelds: grøt, dobbel porsjon og evnt 90 ml mme. ikke alltid hun spiser det. Hun er ei stor jente, og blitt veldig aktiv så trenger litt mat ja! Vann får hun til lunsj, middag og kvelds. + litt ellers hvis hun vil ha. Også gjerne frukt innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå