Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Sønnen min på 1 år dunker hodet/pannen overalt. I veggen , gulvet, på oss og ellers alt han kommer over. Er dette normal atferd? Av og til kan det være litt hardt og...Sånn for han iallefall... Hjelp...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Det spørs jo når han gjør det. Hvis han gjør det i trass og sinne er det ikke noe uvanlig.Han kom til verden som et uskrevet blad og må ha hjelp til å ramme inn følelelsene sine.det verbale språket rekker jo ikke. Det er reaksjonene fra miljøet rundt som nå vil legge føring for hvordan det utarter seg. Her hadde vi samme greia. Tok best slutt ved total ignorering. Selvsagt måtte vi stoppe han noen ganger men vi gav han ikke oppmerksomhet på selvskadinga bare det rundt. Det hjalp på hos oss. Avledning osv hjalp ingenting for han var jo kommet så langt i opptrappinga. Etterhvert ser vi jo mønster på hvor det vil komme og kan være i forkant.Dermed begynner han, men da han ikke får noen reaksjon stopper han selv, får ros når han reagerer på en okay måte. Mye blidere gutt.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Hei. Fetteren min var en "hodedunker". De gikk til lege og spesialist med dette, men begge sa at dette var vanlig hos noen barn. Går over av seg selv, og ikke farlig. De dunker ikke så hardt at det gjør vondt. Fælt å se på, men bare en uvane hos noen barn.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 HI: huff, får håpe det da..Blir så bekymret og da....
Kaosmamma' n Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Gutten min gjorde det på samme alder, bakgrunnen for dette var at han var sjalu på babyen som var kommet. Spurte på helsestasjonen om råd, ble kun fortalt at dette ville gå over av seg selv. Skulle det bli for ille kunne jeg jo bare bruke sykkelhjelm, fikk jeg beskjed om. Gikk seg jo heldigvis til etterhvert (noen ukers tid).
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Noen barn dunker hodet når de blir for lite stimulert - aner jo ikke om dette gjelder dere, men sier det nå bare
tre_prinsesser Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Tror alle unger har sine nykker jeg. Emma brukte begge hendene til å slå seg selv i hodet...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Lukas gjør det bestandig han ikke får viljen sin eller er sint!!! Sikkelig hardt av og til :-(
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Snuppa vår dunker til stadighet...tror hun rett og slett syns det er morsomt!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Dunker, kikker på oss, men prøver overse det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå