Gå til innhold

Hareskår, kan man se det på UL?..og Downs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått min siste lille bekymring her nå mot slutten. Har vært gjennom flere ul pga vekstkontroll. Har også sjekket om baby har alle blodårer i navlestreng intakt etc. Mitt 2. barn manglet 1 blodåre, som kan indikere at "noe" er galt. Men hun er frisk og vellskapt. Har selv sett etter nesa og leppene til den lille der inne og i mine øyne ser hun helt fin ut. Ville jordmor reagert om hun så hareskår på ul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at de kan se hareskår på ultralyd, kjenner noen som akkurat fikk denne beskjeden. Men jeg vet jo ikke om de alltid kan se det, det kommer vel litt an på hvor godt bilde de får av ansiktet....

Skrevet

man kan se down på UL å... det er sånne ting de ser etter på den ordinære ultralyden!! :)

Skrevet

Vi fikk beskjed at gutten vår har en liten leppespalte (tidligere hareskår). Dette så de på UL i uke 19. Det kommer helt ann på hvordan babyen deres ligger ved UL for at de skal greie å se dette. Samtidig er det mange "grader" av spalter" noen mindre som er vanskeligere å se.

Skrevet

Vi fikk i alle fall beskjed om at "leppen var hel". Jeg ble litt overrasket, for hadde ikke tenkt tanken på hareskår/leppespalte, så jeg spurte om de alltid så etter det, noe hun bekreftet.

Vi var på 3D senere og da sier han igjen at "ikke tegn til hareskår" uten at vi hadde spurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...