Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Første gang vi kommer til å ha kombinasjon baby/katt (er). Har to katter som er ganske så nysgjerrige og den yngste (8 mnd) legger seg gjerne i sengene til ungene... Hvordan har dere gjort ting tidligere mtp å beskytte babyen?
3troll blir til 4troll Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 det finnes noe som heter kattenett eller noe, selges til vogn og seng tror jeg , på feks reflex. Eller blir det å lukke dørene og lære kattene at det ikke er lov å gå i sengene, en slik dusj kanne som en bruker på blomster er fin å lære kattene med. Gjør ikke dem vondt, men de liker ikke å bli våte
Phantom´ Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er litt bekymret for dette. Har en veldig kontaktsøkende pus, så her blir det kattenett både på senga og vogna. Ellers blir det forbud mot katten på soverommet vårt. Kommer ikke til å stole på at katta ikke legger seg på babyen, selv om den kun ligger på fotenden til resten av familien.
Supertea Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har også kjøpt inn kattenett til vogna og krybba i stua. Vi har ikke katten på soverommet om natta, så det blir ikke noe problem.
semma Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Er kattenett det samme som insektsnettt? Evt hva er forskjellen? Hvor får man kjøpt slike nett og hva koster de?
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Det kan jo ikke være det samme,for innsektnett er løst. Setter katten seg opp i vogna kan den bare legge seg oppå nettingen,og da har du katt og netting oppå babyen,den er nok betraktelig strammere med litt annen form sikkert...
Vibbi :o) Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har hatt 2 "innekatter" i 13 år, og det har aldri blitt noe problem av den grunn! Det er klart de er nyskjerrig på det nye familiemedlemmet, men etterhvert vil du merke at de vil beskytte babyen mer enn å være nyskjerrig. Dere må ta forhåndsregler som å holde dem vekk fra soverommet om natten. Mine skapte seg ganske mye i begynnelsen, klorte på døren og mjauet, men dere må bare være "harde", så gir det seg etterhvert. Dere må følge med om dagen, hvis barnet ligger i vugge i stuen og løfte dem ned hver gang de hopper opp, så skjønner de det etterhvert. Hvis barnet ligger i sengen på soverommet og sover, lukker dere døren og kjøper babycall! Hvis dere skal ha babyen sovende i vogn utenfor huset, da er det jo ikke bare deres egen katt dere bør bekymre dere for. Jeg har aldri latt mitt barn sove utenfor, hvis jeg ikke var i nærheten og kan følge med hele tiden! Kos dere med barnet og kattene )
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Dagen vi kom hjem med en baby, så sprang katten bort til senga, stod på to bein og snusa på babyen. Fra den dagen så vi ikke pusen før det hadde gått to år*ler* Kom kun frem når babyen/barnet sov for å få mat.
Bondine Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Vi kjøpte kattenett på Baby Shop. Er kraftigere enn insektsnett, og har større hull. Tror det kosta litt over 200 kr. Absolutt verdt det!
grand danois Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 dette har jeg også lurt fælt på. men jeg kan ikke bare ha ijenn døren til soverommet,fordi min katt opner dørene sell:) til og med ytterdøra. så her går han fritt i hele huse. han sover på soverommet hver natt,(men d er jo fordi jeg ikke kan stenge han ute.) men han sover i fotenden. men han er veldi sær,å liker egentli bare meg...alle andre springer han unda,å han liker ikke høge lyder. vist min 5 åring sitter i stuen å lager en høg lyd,springer han. (vist han ikke sover) da får ho til og med klappe han. så jeg er veldi spent på hvordan han tar barnet. å vor han evet. vill ligge når barnet er født. kanjse han ikke vill ligge på romme en gang når barnet har kommt.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 det er jo bare å sette en sånn lås på døra..en sånn man bare vipper over. ikke noe stort problem, da hjelper det ikke ianset hvor god katta er til å åpne dører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå