2+1=gøy* Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Jeg syns det er så merkelig rolig i magen. Har vært gravid to ganger før og vet da at jeg har kjent mye mer liv ca rundt uke 27 som jeg er nå. Jeg kjenner spark hver dag, så jeg vet at det er liv, og fosterlyden har vært bra alle gangene jeg har målt (sist for to uker siden), men jeg syns bare at det er så veldig lite liv og spark i løpet av en dag... Er det noe vits å høre med legen tror dere, eller er det ikke det så lenge jeg kjenner spark og liv hver dag?
michelle **venter gullgutt** Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Det sammen er det med meg. Jeg er førstegangs så vet ikke helt hva som er vanlig, men det er veldig lite liv, hver dag, men lite. Er 27 uker jejg oxo foresten...
Nivea30 Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Reagerer du på dette fordi du nå i uke 27 kjenner mindre liv enn du har gjort tidligere? I så tilfelle opplevde jeg det samme, bare i uke 26. Spurte jordmor om dette, hun sa at man skal kjenne noe hver dag, men det trenger ikke være like kraftig hver gang, om du skjønner. Så lenge jeg kjente bevegelse i det hele tatt var det greit. Vet ikke om dette hjalp, men er du urolig ville jeg ringt legen. Jeg gjorde det, og alt ble bedre når jeg fikk snakket med henne. Lykke til ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Vet du? Om du bekymrer deg for lite liv, så synes jeg du skal sjekkes uansett. Mest sannsynlig er jo alt fint, men om det ikke er det, så har du ingen tid å miste! Det koster ikke jm store anstrengelsen å sjekke dette, du bør ta en ul og sjekke navlestrengen også. I tillegg til CTG. Det skjer jo at ikke alt er som det skal, og da er det for sent og angre siden... Om babyen din f.eks. ikke får den næringen den trenger, så blir han/hun slapp. Har en mor som er jm og er selv sykepleier, og for å bruke hennes ord; HUn forstår ikke hvorfor folk vegrer seg for en sjekk, da et liv i verste fall kan stå på spill--... Du har jo vært gravid før, så da har du erfaring med hvordan det bør/kan være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå