Gå til innhold

guten min har astma... ha katt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi kan gi pusen bort i dag!!

-men vi er såååå glad i pusen og ungane er gla i henne!!

vi vet ikke om lillebror reagerer på pusen men vi tenkte å ta forhandsregel..

men er det unødvendig eller bra å fjerne katten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer det litt ann på hva slags asma han har da. Alvorlighetsgraden! Han trenger ikke å reagere på katten i bunn og grunn, men det beste er nok å gi den bort..... Jeg selv har 3 katter og var livredd snuppa skulle bli allergisk. Noe hun heldigvis ikke ble. Vi har ikke noe av det i familien heller.

Så lenge man er flink med å vaske og ha det rent hjemme, er nok det er kjempepluss, men noen katter har mer "udyr" i pelsen enn andre og asmatikere o.a. reagerer letter. Lengden på pelsen behøver ikke å ha noe å si...

Æsj. Skjønner godt dere ikke vil gi den bort. Hva med en blodprøve??? Ser du at han er bedre når han er borte, uten pus? Kan dere ikke bare låne den bort i noen uker.... om ikke katten blir helt schizofren av det da :)

Skrevet

katten er allereide schizofren.. hihi..

er ikke såå flink å vaske da, er kattehår overalt..

-han har hatt rs-virus. men b-legen på sjukehuset sa han har astma no.

guten min er 6 mnd.

blodprøve er lite vits.. kan vise feil.

Skrevet

HVis han har astma bør dere ikke ha katt, uansett hva slags astma han har.

Han er atopiker, og da er han disponert for allergier - og katt er jo noe veldog mange reagerer på.

Trist, men sant.

Skrevet

Ååå skjønner at det er et dilemma!Vet ikke om dere skal gi den bort men.. så vanskelig! Vi har 2 skjønne dachser som vi er så glad kan bare tenke meg hvordan det hadde blitt hvis vi måtte gi dem fra.. MEN når det er sagt så er jo barnas helse og livskvalitet viktigst og..Håper du finner ut av det!

Skrevet

jenta mi er atopisk hun ogso..

vekdig atopisk hud, eggallergi og nøtterallergi.

kan hun reagere på katten hun ogso.

Skrevet

flere med erfaringer?

Skrevet

Det er pirket prøve som kan vise feil, blodprøve viser riktig.

Han her har astma og har katt, hund og hest allergi.

Om han ikke hadde hatt dette, hadde legen allikevel frarådet kattehold

Skrevet

Alle som har enten atopisk, astma eller allergi bør holde seg unna dyr og annet som kan gjøre barnet tett...

Eldste min ble hardt rammet av alle A-er (astma først, så atopisk eksem, og så kom allergi), for ca 2 år sia ble han friskmeldt for alt..

Mellomste måtte bruke astma medisin for noen år sia, men det har jeg tro på kom av at vi bodde i et gammelt dårlig kaldt hus..

For i dag er han frisk som en fisk..

Håper minsten slipper unna.. ;o)

Bank i bordet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...