Gå til innhold

Når begynner de å spytte etter tannpuss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 2 år og hun spytter ikke ut i vasken når vi pusser tennene. Når er det "normalt" at de bør læres opp til det? Samt det å skylle munnen med vann for så å spytte ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min begynte når han var 2,5år. Du får vise henne hvordan du gjør:)

Skrevet

Vår er to år og gjør det nå, når pappa'n pusser tenner sammen med henne. Da skal hun nemlig gjøre alt likt som ham. Men det er ikke lett å få det til (renner bare nedover haka), og som oftest svelger hun først og spytter etterpå. Det må forklares på nytt og på nytt hver gang:-)

Skrevet

Hehehe her prøver vi, men Luke svelger alltid før han skal prøve å spytte:)

Skrevet

Her i gården, er det pappa som har lært guttungen å spytte. Desverre lærte han det for godt, for hver kveld må jeg vaske etter spyttingen. Han lærte det da han var rundt 2,5 år.

Skrevet

Kan ikke svare, har bare ei på 1,5 år, og hun spytter iallfall ikke ut. :-) Men det jeg kan si er dette: Ikke skyll munnen med vann etter at dere har pusset tennene. Fluoren i tannkremen må få lov til å virke.

Skrevet

Hi hi

prøver å lære henne å spytte ut , men det hun gjør er å svelge først og så lene seg over vasken for å spytte. da er det jo for seint for det er ikke mer å spytte ut, men hun gjør ett godt forsøk da.

Blir 2 år om 3 dager.

Skrevet

Husker ikke nå de begynte å spytte, men det var gnaske tidlig. Vi har sett filmen om karius og baktus. Og når vi pusser tennene, så _ser_ jeg jo helt tydelig både karius, baktus, hammeren, toget og båten.. Og når jeg har en litt ivrig stemme og ber ham spytte ut, så står spruten i vasken! Det ble fort en lek, dette! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...