Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Biomor har blitt truet av ny samboer og flyttet på krisehjem med barna. Vi bor langt unna. Hva kan vi gjøre og hva bør jeg som stemor IKKE gjøre? Hun har det tøft nok allerede, selv om hun alltid har vært fin mot meg.
vimsan Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Jeg hadde snakket med biomor og spurt om ikke barna kan få bo hos dere. Det er ikke bra for barn å bo på et krisehjem. Dere kan jo ordne så barna kan komme og bo hos dere til situasjonen roer seg ned litt?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Det er som nevnt ganske langt unna og det ene barnet går i barnehage mens det andre går på skole. Vi har ikke mulighet til å kjøre de dit hver dag og hente de. Er det mulig å få "midlertidige" plasser i nærheten av oss? Det er rett og slett praktiske årsaker som gjør at vi ikke allerede har hentet de.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 På skolen til barna mine dukker det stadig vekk opp en og annen midlertidig elev da det er krisesenter i nærheten. Så det går vel an for deres barn også dersom man er i dialog med skolen. Det viktigste for barna er at alt erforutsigbart og at de vet hva som skjer. Dersom det blir aktuelt at de flytter til dere (noe jeg absolutt synes de bør) går det jo an å dra på besøk på skolen en dag før de skal begynne der slik at de har sett skolen og de i klassen før de kommer for å være en hel dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå