Gå til innhold

sopp i skjeden uten utvendig ubehag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

(Er 19, 5 uker på vei)

Må bare spørre, for jeg vil helst unngå å gå til legen med det.. hvis det er mulig..

Jeg har hatt underlivssopp før, og da kjente jeg veldig tydelig kløe og svie også utvendig. I tillegg vondt under samleie.

Nå gjør det veldig vondt inni der under samleie, svir, men har ikke vondt "utenpå". Har noen opplevd det samme? kan det være noe annet enn sopp? Kan det være urinveisinfeksjon? (Har aldri hatt det før.)

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det tilsvarende og tok det opp med legen når jeg var der på kontroll . Fikk beskjed om at man ofte kan bli veldig "tørr" i kjeden under svangerskapet og at dersom man i tillegg får sopp, vil det svi og gjøre vondt under samleie. Fikk beskjed om å kjøpe en stikkpillekur (canesten) så skulle det gi seg, noe det også gjorde. Men som du sier kan det også være uvi, men da ville du nok ha merket det når du tisser (svir). Selv kjente jeg ikke svien så voldsomt når jeg tisset, men jeg kjente noen symptomer da jeg har hatt uvi før.

For sikkerhetsskyld ville jeg nok tatt en urinprøve med til legen for å få avkreftet uvi. For det er noe du ikke må gå med for lenge når du er svanger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...