Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Lang historie litt kortere: Stebarnet skal konfirmeres i mai, MIN x som jeg har fire barn med skal dit med VÅRE unger (da vi har vært i bekjentskapskretsen til hverandre før det ble brudd, nye forhold etc) Far til stebarnet og jeg vil i mai ha en liten på 3 mnd, og jeg og den får ikke komme i konfirmasjonen. Så da skal jeg sitte hjemme da, mens sambo drar i konfirmasjon og skal være sammen med sin x, deres vennepar og den familien de var før. Er helt knust faktisk - vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom den dagen. Mange av dere vil sikkert si at det kun er for en dag, men hvor nedlatende er det ikke at sambo og hans barn skal styre og ordne seg med finklær den dagen, også skal jeg og baby evt.sitte i pysj og se på, for vi er ikke velkomne...
Lilla Drue Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Sårt å bli holdt utenfor da! Ønsker du virkelig å gå i konfirmasjonen da, at mannen din ikke har satt foten ned?
DolphinGirl Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor får ikke du komme i konfirmasjonen til stebarnet ditt? Det høres en smule merkelig ut.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Er ikke velkommen dit pga det er "min" feil at foreldrene ikke er sammen lengre. Om jeg har så lyst til og gå er noe annet, men bare det å VITE at en ikke får lov til og komme, at jeg må sitte hjemme da???med VÅRT felles barn...
DolphinGirl Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jaha, la meg da spørre: hva sier samboeren til dette da? Er det greit for faren til ditt barn at du ikke får lov til å komme. Er det kun eksen hans som bestemmer hvem som får komme i konfirmasjonen til et barn som begge er foreldre til? Går ut fra det er såre følelser fra biomors side, men hun bør svelge den kamelen å la deg komme, og DIN mann bør forlange at du og deres barn får komme.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Sambo er av typen tøffel, og hans x er en slik person som har kontroll over hele tettstedet vi bor på, deriblandt er det HUN som styrer mye av VÅRT liv også, og sambo er ikke mann til å sette foten ned, for han liker ikke ufred...artig, jah....
*-* Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg mener at samboeren din må kunne kreve at hele barnets familie blir bedt, og det innebærer halvsøsken og stemor også. Og særlig hvis du også har et godt forhold til stebarnet så må jo mor bare svelge alle disse berømte kamelene og akseptere at du også er en del av dette. Det er ikke bra for barnet at hun holder på sånn, det er barnets dag og dere er en del av barnets familie. Men på en annen side, hvis bruddet mellom din samboer og hans eks er et resultat av utroskap og svik hvor du er involvert så tror jeg kanskje at jeg ville ligget litt lavt for det. Særlig hvis det ikke er lenge siden. Det er sånt som du også burde vært klar over da du innledet et forhold til en gift mann, at det ville by på visse utfordringer for alle. Nå sier jeg ikke at mor til barn har rett til å holde deg utenfor og å sjefe rundt som hevn, og selvfølgelig burde skal hun tenke på barnets beste, men folk er ikke overmennesker heller. Hvis konfirmasjonen vil bestå av masse slektninger som har problemer med å treffe deg og din samboer sammen pga svik og dette igjen vil lage særs dårlig stemning på stebarnets konfirmasjon, så syns jeg vel heller at det er du som bør svelge kameler denne gangen og holde deg hjemme. Det er vel ikke til stebarnets beste at det blir iskald stemning og ukoselig fordi du krever å få være med. Nå er det er sagt så syns jeg prinsipielt at det er foreldres plikt å anerkjenne og respektere alle barnas familiemedlemmer og inkludere dem uansett, selv om det skulle være vanskelig for foreldrene selv.
mamma til twins Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 I utgangspunktet så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor du ikke skal bli invitert til konfirmasjonen til stebarnet ditt. Skjønner godt at du føler deg såret. Men hva er begrunnelsen for denne utestengelsen tror du? Ikke at jeg sier at dette er tilfelle, men dersom mannen din gikk ut av ekteskapet sitt på grunn av deg, så må man faktisk regne med en del ekstra såre følelser over lengre tid enn normalt. Men er det en stund siden skilsmissen og du blir utestengt kun av "gammel vane", så synes jeg det er trist.
Lilla Drue Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Min sambo er også av rasen tøffel, valser lett over meg hvis det er det som skal til for å få biomor fornøyd. Så egentlig skulle jeg sagt "dette er du for god til, stå på krava" Men kan jo ikke akkurat det da :-) Men heier på deg! Ikke sitt hjemme alene, gjør noe riktig gøy den dagen!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Synes hele settingen blir litt rar. Din X og din nåværende sambo skal i samme konfirmasjon med dine barn? Unnskyld hvis jeg misforstår, men dere er altså gamle venner og så brøt du og sambo ut av hvert deres ekteskap for å bli sammen? Da skjønner ikke jeg hva din X-mann gjør i det selskapet..... Hvordan vet du at du ikke er invitert? er det uttalt direkte til deg eller din samboer? stebarnet mitt sendte ingen invitasjon til foreldrene og meg da det skulle konfirmeres, da vi stod for selskapet. Nå skal stebarn nummer to konfirmeres og jeg skulle nok ønske at det var uttalt at jeg ikke var ønsket, for jeg vet at jeg og våre fellesbarn er hår i suppa for både konfirmanten, mora og hele hennes familie. Og det var moren som valgte å dra fra mannen.... Jeg kunne godt tenke meg å reise bort sammen med fellesbarna våre den dagen og slappe av og kose oss. Det blir nemlig ikke noe særlig stemning i slekta i en slik setting - men jeg stiller nå opp i finstasen og holder maska den ene dagen og priser meg lykkelig over at han ikke har flere barn med X. Hadde jeg sluppet ville det vært det beste Mitt råd til deg er at du reiser bort den helga konfirmasjonen er sammen med din lille engel. Ingen grunn til å sitte hjemme og være lei deg. Tenk så "morsomt" samboeren din får det når han kommer hjem til tomt hus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå