Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 lillegutt på 19mnd har gått i barnehage nesten 1mnd å han skriker og skriker når jeg skal levere han, gjør detf ør vi komme rinn i barnehagen.. han henger seg fast tol meg mamma mamma hele tiden jeg må gå fort å han hyle rog hyler dete r så vondt.. grusomt for mammahjerte dette her.. alt annt går stort sett bra. sover leker spiser... men de må ikke nevne ordet mamma da er han nesten utrøstlig... han går 3dager i uken....vi ha enda litt hjemme... er en sikklig hølnemor han e rskjelden oss nadre enn ebsteforeldrene har aldri sovet vekk... er det flere som hard et sånn? går det over? han e rkjempeglad når jeg henter han å kan ikke vente til vi reiser hjem.... huff er jo det viktigste i hele mitt liv jeg dør for sønnen min....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Høres ut som om dette er like ille, om ikke verre for deg enn det er for sønnen din. Dette smitter desverre, han merker at du er nervøs, ikke liker situasjonen, tolker det som noe farlig og blir engstelig. Det jeg vil anbefalle dere, i og med at han kun har tre dager i uken, er at du spør personalet der om dere kan få komme på besøk de dagene han har fri. Ta en tur i bhg, og vær der med han, ikke hele dagen, men noen timer. På den måten blir du selv kanskje roligere i forhold til at han har det bra, får se hvordan han koser seg og barnet får mer kontinuitet i tilvenningen, for det er tydelig at han ikke er ferdig med denne. Jeg er selv ped leder og har anbefalt flere foreldre denne fremgangsmåten ved problemer med tilvenning der barnet har deltidsplass, og det fungerer! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har det litt som dette også. Sønnen min på 16 mnd har gått noen uker i barnehagen nå. I begynnelsen gikk alt så greit. Han gikk fint inn i leken og gjorde ikke noe nummer ut av at jeg vinket og gikk. Han forstod vel ikke så mye av hva som skjedde da. Nå er situasjonen en helt annen... Han gråter veldig når jeg går og strekker seg etter meg. Jeg synes det er skikkelig tøft og det skjærer i hjertet på meg. Må ofte løpe ut i bilen og gråte en skvett. Til deg ped.leder over: hvor lang tid pleier det ca å ta før man slipper dette og barnet er fortrolig med å være i barnehagen og se at foreldrene vinker ha det? Innimellom blir jeg redd og tenker at han kanskje tar skade av dette, at han blir en utrygg type. Skulle jeg har vært lengre sammen med ham i barnehagen? Jeg har prøvd å leke litt med ham, men han gråter like mye da også, når jeg til slutt går.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Til deg anonyme underst her: Det høres ut som om gutten din egentlig er tilvendt, men det først nå har gått opp for han at dette er en ordning som har kommet for å bli, og det er dette han protesterer mot. Snakk med de i bhg og bli enig med dem om at de overtar han så snart dere har kommet inn og fått av klærne. Lever han i armene til en av de ansatte, gi han en kos, prøv å være rolig selv om han illskriker og si "nå må mamma gå, jeg kommer og henter deg etterpå".Deretter går du uten mere om og menn. Det blir litt som ved legging, samme "strofe" signalisere det som skal skje og vil skape trygghet. Han skjønner nok ganske fort tegningen, de fleste gjør det, men noen er mer standhaftige enn andre og kan bruke noen uker. Men jeg lover deg, at så lenge barnet ditt har det bra i denne barnehagen, trives og leker bra etter at han er ferdig med å være lei seg, så vil han ikke ta skade av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå