Gå til innhold

Å sove i trekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig teit spørsmål sikkert, men. Har jo hørt at spedbarn ikke skal sove i trekk. Hva med oss gravide da? Har jo dyna godt over magen og alt. Er så varm for tiden.

Ligger veldig nært vinduet jeg da. Har prøvd å sjokklufte skikkelig før vi legger oss, og så lukke vinduet, men bruker å våkne om natta av at det er så varmt og tung luft, så da må jeg bare åpne vinduet. Er en par kuldegrader ute for tiden.

Hender jeg har litt vondt i halsen når jeg våkner. Tror det er pga vinduet er åpent, men hvis det ikke er åpent så blir det for tett og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen ligger godt og varmt så lenge den er ufødt. Du må bare gjøre det som er mest behagelig. JEg har mye lettere for å bli varm om natta nå og må ligge rett under åpent vindu. Ikke noe i veien for det. Ta hvitløkskapsler og c-vitamin, det hjelper imunforsvaret hvis du er i ferd med å bli småsyk.

Skrevet

Jeg sover alltid med vinduet åpent, uansett temperatur. Lukker jeg vinduet får jeg hodepine og problemer med pusten.

Er veldig frossen av meg, så har flere pledd tilgjengelig, både over og under dyna, he he... Pakker meg inn slik at bare nesa stikker fram!

For din del må du vel evt ha tynnere dyne hvis det blir for varmt. Hvis du har hodet veldig nære vinduet kan du kanskje prøve å ha puta på motsatt side av senga?

Vi skal ha babyen inne hos oss når den kommer. Skal kjøpe sengehimmel som vil skjerme for direkte trekk fra vinduet, og sørge for at knøttet har skikkelig dyne. (Blir det for kaldt lukker vi selvfølgelig vinduet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...