Gå til innhold

Plutselig fra gladgutt til sinnatagg - flere?


SkjønnesteLinus i verden:-)

Anbefalte innlegg

Gutten vår har alltid vært en gladgutt, alle som har hatt kontakt med han sa det. Han var nesten aldri sutrete og lo masse.

 

Men da han for kort siden begynte å kunne dra seg opp, stå og gå rundt bordet har personligheten hans forandret seg nesten fullstendig.

Nå virker han nesten hele tiden skikkelig sint og frustrert. Skriker ut med en gang noe ikke går som han vil - i alle sammenheng. Noen ganger er det jo at han ikke får lov til noe eller at han ikke får til noe han gjerne vil få til, det er normalt. Men så ofte er han bare sint tilsynelatende uten grunn.

Også når han skal sove om dagen blir han så sint at han skriker sammen hele nabolaget selv om han er trøtt. Det har han aldri gjort før.

Begynner å fortvile litt, dette er veldig slitsomt :-(.

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren vår begynte også å gi mer lyd fra seg når hun klarte å forflytte seg selv rundt. Høres ut som hun kjefter på oss innimelllm.

Han gir ikke bare uttrykk for at han er fortvilet for noe han ikke klarer da? De vil jo så gjerne klare alt med en gang!

 

Og når hun skal sove her, så kan hun også være vanvittig sinna. Skal ha det på en bestemt måte, og det er ikke alltid på samme måte for hver søvn. Så det er ikke så greit å skjønne seg på dem alltid.

 

Så jeg tror ikke du trenger å føle deg alene, er sikkert en del av utviklingen deres. Ang skrikingen og kjeftingen sier min samboer at dette er vanlig utvikling ift språket. De "tester" stemmen sin, som han sier.

 

Håper jeg kunne være til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Merket også en forandring når hun begynte å reise seg opp og gå langs bordet og andre ting.

Nå så kan hun bli skikkelig sinna og "kjefte" på oss, da griner hun og sier dadadadadada hehe, skikkelig søt da....

 

Men var værst helt i begynnelsen, har roet seg litt mer ned nå som hun har full kontroll på å sette seg ned igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forandring her også. Han er fortsatt super blid - men når han ikke når ting eller får det som han vil så blir han kjempe trassig. Skriker og vrir seg og klyper ... syntes liksom han er så liten enda, men tydeligvis blitt en "stor" gutt nå med bestemte meninger!! Og enda han absolutt ikke er vant med å få det som han vil... hm..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere!

 

Jeg har problemer med å få henne til å sitte i vognen - hun vil enten gå eller blir bært i babybjørn. Hun hyler til og spenner kroppen så må tvinge henne ned i sittende stilling.

Men hun er heldigvis blitt bedre å legge om kveldene:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...