Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har det? Evner dere ikke å kose dere med babyen uten at tv er på? Takler dere ikke at det er litt stille og fredelig? Må dere bli underholdt hele deres våkne tid? Eller hva er grunnen?

Jeg mener faktisk ikke å være slem eller kranglete når jeg spør slik, jeg lurer oppriktig på det fordi at for meg virker det helt rart å ha tv på hele tiden når man er hjemme. Og nå er ikke dette en diskusjon på hva som er bra elelr ikke for babyer, men hvorfor dere selv vil/må ha på tv hele tiden når dere er hjemme (skjønner jo at dere gjør på andre ting også altså, går ut og slikt, men når dere da er hjemme)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn, men har på tv for at det skal være litt lyd rundt meg..

Enten tv eller radio må være på når jeg er alene hjemme.

Skrevet

Her er tv på fordi jeg ser nyheter, får med meg værmelding, reportasjer, spiller musikk, ser film osv. Og alt dette klarer jeg samtidig som jeg har evne til å ta meg av barnet. For meg er det faktisk en fin underholdning. Må ikke alltid bli underholdt, men liker lyder i bakgrunnen. Barna selv ser ikke så mye på tv. Blir mye lek på ettermiddagene.

Klart man takler at det er stille og fredelig, men jeg kan ha det fredelig samtidig som tv er på. Alle er ulike.

Skrevet

Takk for to seriøse og fine svar damer :-) Jeg vet vi er ulike og jeg vil gjerne forstå de som er ulike meg, derfor spurte jeg. Jeg har også tv på litt på en dag, er ikke avslått hele dagen, men mesteparten av dagen. Som deg over får jeg med meg nyheter, værmelding og og så har jeg på slutten av RR-show for å få litt tips til matlaging ;-)

Skrevet

Etter 2 år uten tv arvet vi en tv for 2-3 mnd siden. Tidligere hørte jeg mer på radio når jeg var hjemme, nå står gjerne tv'n på, i bakgrunnen. Vil man ha det stille og rolig, er det jo ikke verre enn å slå den eller lyden av. Koser meg masse med babyen, og om tv'n er av eller på, spiller ingen rolle.

Skrevet

Her står tvn på litt om morgenen for å se nyheter og litt på god morgen Norge, selv om jeg egentlig ikke ser på, bare hører i bakgrunnen... Ellers blir det litt for å ha litt lyd rundt oss. Blir fryktelig stille med bare meg og snuppa her hjemme. :0) Tror ikke snuppa ser så mye på det akkurat. Blir vel tilfeldig om hun ligger på gulvet og kikker litt, men tviler på at det er særlig skadelig egentlig... Hun synes det er svært så fascinerende, da. :0)

Skrevet

Her står tv på om morgenen etter vi har spist frokost. Vanligvis God morgen norge. Dette for at jeg skal kunne få med meg noe av det som skjer i verden. Ikke mye tid til å sette seg ned med en avis eller se tv om kvelden her i huset. Sitter ikke å ser kontinuerlig på den, men stopper opp innimellom bretting av klær, vasking og levering i barnehagen osv

Skrevet

Fordi jeg syns det er greit å ha noe i bakgrunnen.

Syns du er ganske frekk når du sier "evner dere ikke å blabla" - joda , må du ha det musestille for å kose deg med babyen din?

Skrevet

Og nå mente jeg ikke å krangle. Men ejg syns den med "evner dere ikke å kose dere med babyen deres" var litt på kanten.

Jeg liker å ha noe i bakgrunnen. Blir litt rolig av det siden jeg er alene så mye. Dessuten slår jeg den nesten aldri av og ser sjeldent på den. Det er bare litt fint å føle at det ikke bare er oss her.

Skrevet

Hm, ja jeg ser det nå, beklager. Var ikke meningen å være frekk altså, lover! :-) Jeg tilladet en litt annen meningen når jeg skrev det enn det jeg nå ser at det sikkert blir tolket som, er ikke alltid formuleringen mine kommer så bra ut...

Skrevet

Har ikke tvn på hele dagen.. Føler at jeg blir "dratt" mot den istedet for barna.Blir alltid sittende å se, så vi har ofte på radioen eller spiller musikk.

Prøver og ha tvn mye av, også når størstegutten er hjemme.. Han ser jo barnetv osv, men man trenger vell ikke glane på tv hele dagen? :)

Men, må innrømme at det var utrolig uvant i starten da.. Har alltid vært vant med at tvn står å durer :P

Skrevet

da lurer jeg bare på en ting... Er det noe bedre å sitte her hele dagen da? hehe Da får man iallefall ikke tatt seg ordentlig av babyen..... syntes også det var litt på kanten. Men da har jeg sagt mitt:) Føler da at jeg tar meg like godt av barnet mitt om tvèn er på eller av...

Skrevet

med fare for at gentage mit indlæg fra i går vil jeg igen gøre opmærksom på at TV frarådes børn under to år:

Hjernen trænger ro de første to år til at udvikles og tv forstyrrer denne proces. Det er derfor ikke anbefalet at børn ser tv de to første leveår i det hele taget. Derefter må det begrænses da tv-brug tilsyneladende øger risikoen for ADHD

se for eksempel dette link for information:

http://www.whitedot.org/issue/iss_story.asp?slug=ADHD%20Toddlers

Jeg har selv fået det oplyst af en børnelæge. Der er desværre ikke så meget fokus på dette så du vil nok få forskellige svar afh. af hvem du spørger.

Skrevet

Jeg sitter her bare når mini sover egentlig, hender jeg er innom i 5-10 min ellers om han leker fint alene, men det er sjeldent, skrur av maskinen når han våkner :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...