Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Gutten min er akkurat 3 mnd og vi har samsov siden fødselen. I tillegg sover han alltid ved puppen (også på dagen) og våkner mye på natta og vil han ha litt pupp (ikke fordi han er sulten men bare trøst, sliter ennå med litt kollikk...) Jeg legger han ca kl 19 i vår stor seng og ammer liggende til han sover, da drar jeg fra rommet men må inn og ut flere ganger med litt pupp fram til jeg legger meg kl 22, da våkner han hver to eller tre timer til å få pupp. Han tar ikke alltid smokk, spiter den ut og på dagen spiser han ofte, hver to timer, men ikke mye om gangen. Jeg vil gjerne flytte ham til egen seng snart men lurer på om han er litt liten ennå til å gjør det. Skulle jeg for eksempel begynne med små forandringer som å amme sittende eller ikke gi ham trøste pupp? Eller skal jeg bare legge ham med engang i egen seng og kutte ut alle ekstra "servisen"? Puff... ble litt langt...men jeg sliter litt med følelser her. Jeg syns han er litt liten ennå men samtidig jeg trenger bedre og mer søvn.... Takk for svarer...
Hanne31 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hadde det akkurat likt som deg. Ble brukt som smukk natta gjennom. Prøvde å legge han i vogga ved siden av senga vår, men han ville ikke ligge der. Vi fikk bare flere og flere våkennetter så noe måtte gjøres. På lørdag var han 3 mnd og vi bestemte oss for å prøve. Hs anbefalte det også. Jeg ammet han og pappaen gikk og la han i vogga på eget rom. Han sovnet og sov i tre timer før han våknet for mat. Har sovet i vogga hver natt siden og håper det fortsetter. Ingen skriking etter pupp, bare når han er sulten. Må opp noen ganger og rugge på vogga men regner med at det går seg til. Han tar heller ikke smokk så jeg må rugge for at han skal bli rolig. Mulig du må ta han opp for å roe han ned dersom han blir lei seg men tror du vil sove bedre etter hvert. Gutten vår er veldig glad og fornøyd så han har nok ikke noe vondt av det. Står opp med en gang jeg hører han jeg da. Rommet hans er rett ved siden av vårt. Lykke til tror ikke du vil angre. Som hs sa: "jo før jo bedre". Blir mye vanskeligere jo lengere man venter med å legge dem for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå