Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hvordan ville dere lagt opp feiringen, hvis dere skulle feiret dere selv? Vi er blitt invitert i 30 årsdag av en bekjennt, som bor et annet sted i landet, der gjestene må ta med seg drikke selv (greit nok, er vanlig mange plasser det), og mat som man da setter frem på et langbord. For så vidt greit nok det også, men det ender jo faktisk med at festen blir mye dyrere for MANGE av gjestene (vet det er mange som ikke bor der) som da må reise dit, ta inn på hotell og ha med mat, (som jo er litt vanskelig å lage på et hotell), enn det blir for jubilanten. Denne har jo utgifter til lokalet (som antagelivis er dekt av foreldrene!), og til drikke til seg selv og TO retter istede for en som gjestene skal ha med. Det som er litt frustrerende oppi det hele er at jubilanten er til tider en ganske gnien person, der det alltid skal ordnes til det beste for dem selv. "Syter og griner" seg til å få dekt ting hos foreldrene som dem burde ordne selv når dem er voksne (ved å lyve/unnlate å fortelle alt til foreldrene). Hva mener dere ville dere ha lagt det opp slik, for å kunne invitere alle dere kjenner, har kjennt og kjenner litt? (gjesteliste på ca 100 pers)?? Er det jeg som "ser feil på det", siden det irriterer meg at disse alltid syter seg til penger ol hos foreldrene (må dra til byen med foreldrene på lønningsdag, kan jo hende dem får noe...). Jeg hadde nok ikke kommet til å invitert flere enn jeg kunne dekket selv jeg...
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 31. januar 2008 hmm, ble litt langt.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Det er vel blitt ganske vanlig med spleiselag nå da, ikke alle kan ta seg råd til å holde mat til 100 personer. Men uansett hadde ikke jeg klart å forlange at gjester som reiser langt og som i tillegg må bo på hotell at disse i tillegg skulle ta med mat! Hun burde vel strengt talt være glad for at de som reiser tar seg tid/råd til å komme, eller?
LivetErEnLek Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Hadde jeg hatt et sånt syn på jubilanten tror jeg at jeg hadde holdt meg hjemmer.... Men til det du spør om... Jeg synes at dersom man skal stelle i stand til en feiring av seg selv, skal man stå for utgiftene, greit nok at man må ta med drikke. Er det en "vanlig" fest er det helt greit med spleising.
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Hehe, skal nok holde meg hjemme jeg, får ikke til å kombinere disse tingene i tillegg til at jeg enten måttet sluttet å amme, eller betalt med meg en barnevakt (når jeg ikke har råd til reisen til meg selv) Har egentlig et greit forhold til jubilanten, vanligvis så bryr jeg meg døyten i hva dem gjør. Men kjenner det er litt irriterende når man vet hvordan dem er, og at det alltid er veldig viktig med fokus rundt dem selv. Det må liksom være mest mulig folk uten at det skal koste dem noe. (finne på masse ting, for at foreldrene skal dekke mest mulig, og slike ting). Men det er det jeg og mener, at når man skal feire seg selv, så tar man utgiftene selv (bortsett fra evt. drikke), er det vanlig fest, ok med spleising
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå