Gå til innhold

Når roer barn seg litt ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt eldste barn var svært aktiv. Han løp rundt i stuen fra 9mnd. og var selvfølgelig over alt. Han rev ned, klatret opp, flyttet på osv. Skikkelig slitsomt - og det var stort sett kaos frem til 2år.

Nå er min yngste 9mnd og krabber rundt for å utforske stuen.Det er jo selvfølgelig koselig. Men denne gang opplever jeg at kaoset med løping og alt "Nei, ikke rør planten" o.l. er ved krabbestadiet. Min eldste krabbet jo ikke så lenge.

Så mitt spørsmål er da:

Vil barn som krabber forstå at enkelte ting er fy-fy når det lærer å gå? Noen som har opplevd at den slitsomme perioden var aller mest da barnet skulle krabbe og "se" på ALT.

Når kunne dere sitte i sofaen å lese avisen mens barnet leker litt for seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He He elste min fårstår ikke nei enda og ho er 5 år.

Da ho var baby løp/krabbet ho etter alt så denne gangen skulle jeg være smart så nå har jeg tatt vekk alt som er farlig og fy fy så nå er minsten 1 år og har nesten ikke sakt fy fy til henne noen gang.Hender jeg sier nei og fy fy de gangene vi fyrer i peisen.

Skrevet

vi har alltid kunnet sitte litt for oss selv, enkelte ganger, etter at han begynnte å gå/krype. men nå bor vi i liten leil, og har fjernet eller lagt hinder for de fleste skikkelig NEI-ting. så det er ikke såå mye å si nei til.. han forstår ikke nei i det hele tatt, synes bare det er morsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...