nenja Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Var på 6 mnd kontroll med snuppa i går og da oppdaget legen 4 valker på det ene låret og 5 på det andre. Hun har vært igjennom alle legesjekker tidligere uten at noen har reagert på hofter eller usymmetri i hudfolder. Når blir vi sendt til riksen for røngten el. ul for utredning av hd. Noen som har vært borti lignende? Håper jo virkelig at det bare er en hudfold og at ikke det har noe med hoftene og gjøre... Har gått til kiropraktor med henne pga. magen, burde ikke så fall han ha oppdaget om hoftene var skjeve?
#Ariadne# Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 jenta mi hadde også usymetriske hudfolder, men var ikke hoftedysplasi for det. var inne og tok ul, og alt var bra=)
2 søte småpiker Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Hei! Jeg var bekymret for det samme, da min datter også hadde usymmetriske valker. Vår datter fikk ekstra oppfølging og kontroller pga at jeg ble født med HD. Jeg spurte legen om hudfoldene, og han sa at de brukte ikke det som indikator på at det var noe galt lenger. Hoftene til min datter er helt friske, og det håper jeg din datterd hofter er også. Mest sannsynlig er det ingenting. Krysser fingrene for dere.
nenja Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 Takk for svar! Ja, tror og håper alt er greit. Legen sa at hoftene virket helt fine da hun undersøkte dem, men at hun ikke ville ta noen sjanser og derfor sende oss til Riksen. Er jo glad for det... krysser fingrene..
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Sånn har mini også,dvs han har like mange valker, men de er ikke helt likt plassert. Han blir kontrollert på hver sjekk, men har ikke blitt sendt til UL siden legen mener de er symmetriske nok. Harto barn fra før og hadde aldri hørt om dette før nå med mini.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå