♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Skrev e-post til NAV for å høre om en fikk svar på søknad om foreldrepenger og evt når. Dette svaret fikk jeg: Vedtak vil bli sendt ut etter at barnet er født. Dette er for å få beregnet rett maxdato på foreldrepengene. Hva betyr det siste? For å få beregnet rett maxdato?? Jeg som er helt blond eller? Har lest om så mange andre som har fått svar på hvor mye de får. Nå betaler jobben ut lønnen min som vanlig til meg, kansje det er derfor.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Så lenge jobben betaler ut lønna di i permisjonen, trenger du ikke tenke på dette.. De kommer nok likevel til å beregne riktig "maxdato", fordi du kan få foreldrepenger for opptil 2 år v/gradert uttak. Så har det også litt med å gjøre for om du tar ut ferie i permisjonen, slik at permisjonen stoppes og dermed forlenges.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Den var jeg ikke helt med på.... Si jeg har 20 000,- før skatt i måneden- så vil jeg få 16 000,- med 80%...... Men hva er "maxdato"?? Jeg skal ta ut ferie i permisjonen, men ikke meldt det til hverken jobben eller NAV enda. Ikke helt bestemt oss for når vi gjør det- samtidig som fedrekvote. Men trolig 3 uker i mai og 3 i august. Men trenger ikke tenke på noe mer, lønnen vil komme som normalt?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 * dytt, ingen som vet??
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Hei. Jeg ringte nettopp nav no for jeg har lurt på om ting var i orden selv. Hun damen sa at: Vedtak blir sendt ut etter barnet er født fordi at dem venter til de får papirer fra folkeregisteret(eller sykehuset,husker ikke helt hva hun sa der) om når barnet ble født...slik at da beregner de ut når permisjonen din slutter..vil da tro at dette er den max datoen de skrev til deg? Når du skal ha ferie trenger dem jo ikke vite nå med en gang,men gi dem info om dette når det er bestemt:) Hjalp dette deg?
mamma`n til nurk Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Ved maxdato regner jeg med de mener den dagen permisjonen din ender, og det vet de ikke før barnet er født.Du skal ha tatt ut minimum 3 ukers permisjon før termin, og føder du før, så mister du dagene fra fødsel til termin.
Mars mamma, til linnea;) Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg var på møte med nav sist uke, fikk beskjed om at hvis jeg skulle ta ut ferie iløpet av permisjonstiden så måtte jeg gi dem beskjed MINIMUM 1mnd før jeg skulle gå ut i ferie. For da må de registrere at jeg ikke skal ha betalt for de antall ukene som jeg skal ha ferie den måneden og at permisjonstiden min da blir forlenget med de ukene som jeg tar meg ferie... Jeg er tidlig ute, men bedre med for tidlig enn for seint... Så jeg fylte ut søknaden om foreldre penger mens jeg var der sist uke. Enda jeg har ikke termin før i April.. Men de sa jeg kunne fylle det ut å bli ferdig med det. Da sa de at jeg ville få svar på vedtaket innen ett par måneder. Men det ville ikke stå i det papiret hvor mye jeg kom til å få utbetalt i mnd i permisjonstiden. Det er jeg ganske nysgjerrig på da jeg har jobbet i to jobber og har hatt fastlønn i den ene og vikariat i den andre (dvs at lønn fra mnd til mnd har vært veldig opp og ned).. Så jeg aner ikke hvor mye jeg vil sitte igjen med med 80% lønn! Syns dette er dårlig at de ikke kan gi oss svar på......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå