Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 10 min..hun er snart 6 mnd:)

Skrevet

Mini på 8 mnd blir helt borte i tv-en. Han har "området" sitt foran tv for vi har ikke plass ellers. Når tv står på kan han bli helt borte og bare ligge å stirre i tv-en. Sikkert ikke helt bra! Så jeg kan ikke ha tv på så mye...selv om det blir litt.

Skrevet

ingenting, ett år!

Skrevet

Han fr kveldsgrøten sin foran barne-tv (de to eldste ser jo på det) så ca 10 min der? Ellers er tv på av og til innimellom og da stopper han gjerne opp og kikker opp på tv litt her og der, men han ser jo ikke på i den forstand da. Han er 7 mnd.

Skrevet

men har dere aldri på tv når bebisen er våken da?

Skrevet

Uff.. her står tv'n på hele tiden, og gullungen er sååå oppslukt av det som beveger seg på skjermen... Men, han ligger på leketeppet sitt under, og har masse leker rundt seg. Jeg er mye nede på gulvet og leker med ham, så han ser på tv'n når han blir oppmerksom på at det skjer noe over hodet på ham, og jeg ikke er i nærheten.

Som en skriver her over, det er sikkert ikke bra, men det er her vi har "basen" hans...

Skrevet

Men MÅ tv være på da? Det er jo faktisk bare til å skru det av ;-) Vi oppholder oss også i stuen det meste av dagen, der hvor tv er, men jeg har det for det meste av da. Tror ikke det er noe sundt for babyer å måtte høre støyen og se flimringen fra en tv dagen lang, kan påvirke nattesøvnen deres eller gjøre dem urolige.

Skrevet

Vi har også "basen" hans foran tvn, og han blir totalt oppslukt av den, lille tv-slaven vår ;-) Nå har jeg blitt mer obs på å slå av tvn når det jeg skal se på er ferdig, sånn at det ikke blir så mye for ham. Men han ser nok for mye på tv ja.....Er ikke bra.

Skrevet

Alva: HAHA, det er sååå morsomt, for jeg visste at en eller annen skulle svare det, når jeg skrev at TV'n er der han ligger. "Bare å skru av, ja...!" :-) Har mine grunner til å ha den på... :-)

Skrevet

Ja for all del, du bestemmer, bare synes det høres litt rart ut at tv'n må stå på ;-) Kan jeg spørre om hvilke grunner du har? Ble litt nysgjerrig på hvilke grunner som kan være så gode at de kommer foran det som nok er til det bedre for babyen din...

Skrevet

Tv`n MÅ vell ikke stå på. Kjerring..

Skrevet

Nope, det er en privatsak... :-) ...og bedre for babyen min??? Jaja, det var dine ord... Hvem har sagt at det er masse lyd og støy? :-) Vet du forresten at det er laget en DVD for babyer, som visstnok skal være meget bra for utviklingen? Så jeg tror ikke det er SÅÅÅÅ skadelig... :-)

Men, jeg hopper over å diskutere mer med deg om dette. Er ikke interessert i å hverken krangle eller la meg provosere her inne.

Ha en fin en... ;-)

Skrevet

Her har vi ogsaa tv paa og Anna (6mnd) ser litt paa det, leker litt med leker, leker litt med meg osv. "Etter boka" ser hun sikkert for mye paa tv, men den "boka" har vi kastet ut av vinduet for lenge siden. Vi er ogsaa paa babysang, babygym, babysvoemming, barselgruppe, kafe, paa besoek hos venner & familie osv. saa hun faar fin variasjon. Og om natta sover hun godt, saa er det sagt.

Skrevet

Ja jeg vet at det finnes en DVD som er tiltenkt babyer, men det er vel begrenset hvor ofte den blir sett omigjen og omigjen på den dag. Skal ikke krangle jeg heller, bare vet at mange ikke tenker over, eller er klar over, at mye tv kan være skadelig for babyer. Det kan utløse eplepsi dersom babyen er disponert for det (og det er jo sjeldent man vet på forhånd hvem som er det) og det kan gjøre søvnen deres mer urolig og gjøre dem mer sutrete og aggressive. Men dette vet du sikert og tar med i beregningen. Ha en fin dag du også :-)

Skrevet

Hva med babykino da??? Her står tv`n på hele dagen og det har jeg tenkt å fortsette med! Om de ser på tv`n nå og da skader ikke. Er hvis de sitter klistra inntil tv`n tror nå jeg. Er forskjell på å slippe en fjert og drite seg ut....

Skrevet

Selma leker selv om tven står på..

Skrevet

Hihi, høres ut som hverdagen vår! :-) Vi prøvde babysang i går for første gang... :-) Det var såååå koselig!! God terapi både for babyene våre og oss mødre... :-) Baby-samba ble favoritten til mor i hvertfall...

Meldte oss også på babysvømming i går, så vi starter i starten av mars. Gleeeeeder meg så innmari, er bare litt bekymret for ørebetennelse... :-(

Og cafebesøk er det masse av!!! :-) Og ja... nå har han begynt å klare seg gjennom natten, UTEN mme... :-) Natt nummer 2 nå, uten mme klokka tolv og fire... :-) JIPPI!!! Kun tre turer inn på rommet hans iløpet av natta for å gi smokken!

Skrevet

OJ... så ikke meldinga fra deg "anonym 09:45" før nå... :-) Kjerring??? Det var da veldig...!!!!????

Skrevet

tonemelone - Du har vel vaert paa bim lenge nok naa til aa vite at anonyme drittslengere maa man ignoreeeeeeeeeeere :-)

stakkars, de har jo tross alt ikke noe liv...

babtsvoemming er definitivt aa anbefale! men jeg er litt bekymret for oerebetennelse her om dagen. jenta er forkjoela og tar seg MYE til oera. uff stakkars.

Skrevet

Ja, SusieQ... det er sant det. Men, jeg blir bare så lei meg... Skjønner ikke hvorfor man skal være så slemme mot hverandre!!!??? Hvem tjener på det? Denne siden skal jo være et forum der vi hjelper hverandre, gir hverandre råd og forteller hverandre at man faktisk gjør en god jobb som mamma...!!!

Jadaaaa..... "krig og fred og religionspolitikk og sånn..." :-)

Den babysvømminga er på ettermiddagen, så vi får bare pakke ham godt inn, og kjøre rett hjem... Og tørke ørene godt...! Synes jeg må ha ham med på det, for han elsker jo vann... Og ingenting gleder et mammahjerte mer enn så se blikket til barna våre når de gjør noe de synes er gøy...

Hittil er den beste reaksjonen hans når han får fruktmos... Han blir helt salig i blikket, koseprater mens han smatter og "tygger" overdrevent... og det blikket han sender meg da... :-)

Skrevet

Gutten vår har sett en del på tv, men han ligger jo å leker samtidig. Han utvikler seg som han skal, og slår vi av tvn, bryr han seg ikke om det, bare leker videre. Bryr meg fint lite om hva andre sier om tvtitting, vi bestemmer selv om tvn er på eller ikke. Ingen som har tatt skade av det her i alle fall.

Gutten vår er 6 mnd gammel og tilsammen ser han nok på tv i en time i løpet av dagen, resten går til lek og sitte å se på jeg gjør husarbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...