bruse Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Har en varm og deilig vognpose i saueskinn. Men den er veldig upraktisk fordi den ikke kan "åpnes" (posen er fra 70-tallet), så må putte jenta nedi fra toppen og det er veldig vanskelig å kle av når vi f.eks er inne på butikk. Dermed blir det veldig varmt. Hvor lenge (hvor mange varmegrader..?) er det vanlig å bruke en sånn varm pose? Lurer på å gå over til dyne da det er enklere å justere temperaturen. Men hvor mye ekstra klær trenger man da? Strømpebukse, body og velourdress (+lue og votter såklart)? Eller må man ha "utedress"? Er det nok med et varmelaken som underlag? Jenta mi er 2 mnd.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Hei hei! Når det er pluss grader, bruker ikke jeg saueskinnsposen (Har sånn gammel jeg og.) Bruker den fra -2 grader og nedover.. Ved -2 og oppover mot plussgradene bruker jeg: body, strømpebukse, fleecedress.. lammeskinn i bunn, helseteppe over mini, dyne og vognteppe (røros teppe hvis under 0 grader) min svigerinne hadde på sitt barn på 14 mnd her om dagen i 5 pluss: body og strømpebukse i ull, ulldress, voksipose med helseteppe inni.. Synes det var mye... Men... Alle unger er forskjellige, min er en liten varmeovn, hehe.. 5mnd
bruse Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Tusen takk for et sånnt svar jeg håpet på Kanskje jeg satser på det samme, bortsett fra at jeg prøver med varmelaken + teppe i stedet for lammeskinn, evt supplere med ektra ulltøy om jeg merker at det blir litt kaldt. Men kan godt få synspunkter fra flere!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Ja, det kan du godt.. =) Jeg pleier å kjenne på hode, nakke og ellers på kroppen hans når jeg tar han opp etter at vi har vært ute noen timer, og da er han god og varm.. Glemte å si at hvis det blåser en del har jeg på vindtrekket på vogna =)
*smula* Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Jeg bruker stort sett dyne i vogna. Mini har på seg body, strømpebukse og ull-el.fleece dress. Han ligger på lammeskinn, med dyne over seg og har vogntrekket på. Hvis det er -5 el kaldere bruker jeg voksiposen.
bruse Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2008 Ok! Nå har jeg vært og kjøpt dyne Et spm til: Hva gjør dere når dere kommer inn, enten på kjøpesenter el.l eller hjemme men babyen vil sove lenger.. Bare tar av ull/fleece-laget og lar dyna være på?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Tar av dyna og åpner dressen =) evt tar av lua forsiktig hvis han sover, hvis vi er inn lenge.. =)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Jeg går over til saueskinn og dyne når det er over tre varmegrader. Pleier å ha ett ullpledd over. Har på han strømpebukse, body og strikketdress/-lue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå