Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en varm og deilig vognpose i saueskinn. Men den er veldig upraktisk fordi den ikke kan "åpnes" (posen er fra 70-tallet), så må putte jenta nedi fra toppen og det er veldig vanskelig å kle av når vi f.eks er inne på butikk. Dermed blir det veldig varmt. Hvor lenge (hvor mange varmegrader..?) er det vanlig å bruke en sånn varm pose? Lurer på å gå over til dyne da det er enklere å justere temperaturen. Men hvor mye ekstra klær trenger man da? Strømpebukse, body og velourdress (+lue og votter såklart)? Eller må man ha "utedress"? Er det nok med et varmelaken som underlag? Jenta mi er 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Når det er pluss grader, bruker ikke jeg saueskinnsposen (Har sånn gammel jeg og.)

Bruker den fra -2 grader og nedover..

Ved -2 og oppover mot plussgradene bruker jeg:

body, strømpebukse, fleecedress..

lammeskinn i bunn, helseteppe over mini, dyne og vognteppe (røros teppe hvis under 0 grader)

min svigerinne hadde på sitt barn på 14 mnd her om dagen i 5 pluss:

body og strømpebukse i ull, ulldress, voksipose med helseteppe inni..

Synes det var mye...

Men... Alle unger er forskjellige, min er en liten varmeovn, hehe.. 5mnd

Skrevet

Tusen takk for et sånnt svar jeg håpet på :) Kanskje jeg satser på det samme, bortsett fra at jeg prøver med varmelaken + teppe i stedet for lammeskinn, evt supplere med ektra ulltøy om jeg merker at det blir litt kaldt.

Men kan godt få synspunkter fra flere!

Skrevet

Ja, det kan du godt.. =) Jeg pleier å kjenne på hode, nakke og ellers på kroppen hans når jeg tar han opp etter at vi har vært ute noen timer, og da er han god og varm..

Glemte å si at hvis det blåser en del har jeg på vindtrekket på vogna =)

Skrevet

Jeg bruker stort sett dyne i vogna. Mini har på seg body, strømpebukse og ull-el.fleece dress. Han ligger på lammeskinn, med dyne over seg og har vogntrekket på.

Hvis det er -5 el kaldere bruker jeg voksiposen.

Skrevet

Ok! Nå har jeg vært og kjøpt dyne :) Et spm til: Hva gjør dere når dere kommer inn, enten på kjøpesenter el.l eller hjemme men babyen vil sove lenger.. Bare tar av ull/fleece-laget og lar dyna være på?

Skrevet

Tar av dyna og åpner dressen =) evt tar av lua forsiktig hvis han sover, hvis vi er inn lenge.. =)

Skrevet

Jeg går over til saueskinn og dyne når det er over tre varmegrader. Pleier å ha ett ullpledd over.

Har på han strømpebukse, body og strikketdress/-lue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...