Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Hva har skjedd? Han nekter og drikke melk på dagen?? Dagen= alt annet enn morgenflaska, og kveldsflaska. Han spiser grøt 2 ganger om dagen, og et fruktglss, men han må jo ha melk!!! What to do?
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Det kunne jo vært greit og skrivd ja.. 4 1/2 mnd. Så han MÅ jo ha melk.
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Ja det var vel litt tidlig å slutte med melk på dagtid. Hadde kontaktet helsestasjonen for råd og hjelp. Vanskelig å tvinge i han Pupp/flaske dersom han nekter.
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Han får flaske, med mme.aldri vært noe tull med mating før, han har helt innpå hele tida, uten noe, men plutselig, så var det slutt?? Han bare tuller vekk flaska, spytter den ut, og begynner og sutre.. ??? Ja, jeg må vel ta det med hs da (dumme dama) )
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Kankje det er noe som plager han. Tenner? Junior her fikk tenner da han var 4 1/2 mnd og var veldig utilpass
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Hm, ikke som jeg kan kjenne hvertfall. Han har en som stikker litt ut (med hud) i kjeven nede, så han tygger fælt på den siden... men ikke noe annet enn det. Grøt og frukt spiser han jo til det tyter ut av han...
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Det klør og sprenger sikkert voldsomt før og når den skal trenge gjennom tannkjøttet. Junioren min er veldig plaget og spiser lite til tider ved tannfrembrudd...
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 Herregud, jeg hadde jo håpa han venta litt med de tenna da.. Han er jo ikke sutrete eller noentingen.. Men den "tanna" han har på sida, som er på vei et eller annet sted, den er ikke på vei OPP, men ut, om du skjønner? Hehe ) Får håpe det går seg til da.. får lage grøt med mme, så han hvertfall får i seg litt...
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 Ja, og gi han litt vann også så han får i seg nok væske
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Han vil ikke ha vann, men sukkervann drikker han. NEI, jeg har ikke til vane for og trøkke i ungen sukker, men han måtte få det når han ble sendt på legevakta med bronkiolitt (Sånn, da slipper jeg og ha det hengede over meg, hehe ) Får prøve og dytte i han litt vann etterpå..
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Sukkervann anbefales ved urolig mage/luft i magen/kolikk, så det så Hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Jada, eldste har fått sin dose grunnet kolikk, men sukkerhysteriet her inne er jo til og ta og føle på, så måtte bare si fra sånn før noen kom og hogg av meg hodet )
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 Prøver du å gi melka før maten? Gi kun melk et par dager, ha vil nok drikke hvis han er sulten. Jeg har ikke gitt mine hverken mat, frukt eller middag før de var over 5 1/2 mnd... :-)
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Hehe Junior fikk smake sjokoladekake igår!!! SJOKOLAAAAAAAAAAAAAAAADEKAKE!!!!!!!!!!!!!!!! æddabædda alle med sukkerhysteriiiiiiiiiiiiii! han digga det skikkelig , så han spiste hele kaken! neida;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 HVA??? du skulle vært lagt inn! ) Haha. Mini fikk smake is, han sa "mmmmm", kan jo hende det betydde "mer", så han fikk hele 2liter'n
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #17 Skrevet 31. januar 2008 Han får en flaske når han våkner, så sover han, og så får han grøt når han våkner igjen. Også sovner han, også vil han ikke drikke noe særlig med melk... så er det grøt igjen kl 20 på kvelden. Var først i går, og dagen før, at jeg kjøpte sånn fruktglass til han. Hadde venta lengre med maten jeg og, hadde det ikke vært for at han var konstant sulten...legg trykk på VAR.....*sukk*
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Hehe- fra spøk til alvor... Hør med HS. Men lurt som ugla sier, flakse evt før grøt Lykke til da Ps.. 2litern er nam nam her også
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #19 Skrevet 31. januar 2008 Jeg kan ikke fordra helsesøstra vår, og jeg mistenker at hun er den eneste her nede... Har prøvd og spørre om råd før, men hun hører ikke på hva jeg har og si, bare kjapper ivei, og snakker om ting jeg VET fra før, ikke det jeg lurer på... hagg. Får vel ta det på 5.mndskontrollen. Han har jo vært syk da, så kanskje han ikke er helt i form enda... Han smiler og er glad, hele dagen lang, så er ikke bekymra enda
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 Forsøk å gi ham melk først ved hver måltid / eller velling i stedenfor grøt etter melken :-) Det er det de anbealer til de minste. Morsmelk eller morsmelkerstattning skal være hovedføden de første 10mnd i hvertfall. Grøt og middag kommer i tillegg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #21 Skrevet 31. januar 2008 Jeg får ikke i han noe grøt etter en flaske melk, det har jeg prøvd... Men får se om han ikke vil ha bare melk isteden da. Takk forresten )
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #22 Skrevet 31. januar 2008 Da er velling midt i blinken, det har jeg starta med. Bruk enten smokk beregnet for velling og ha litt grøtpulver i melka eller gi den med skje. Da får han i seg litt ekstra mettende mat og nok veske...2 fluer i et smekk :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2008 #23 Skrevet 31. januar 2008 Joda, han brukte og få det, men så gikk vi over til vanlig grøt. Han våknet nå, så skal prøve og gi han melk først, og grøt etterpå )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå