Gå til innhold

39,4 i feber etter vaksinasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren våres ble vaksinert i går for andre gang(5 mnd) har i natt hatt feber på 39,4, blir litt stressa på dette, er det normalt, har nå 38,9 i feber, bør vi kontakte lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kontakter ikke leger pga feber. Barn kan få feber av både sykdom og vaksine - helt normalt.

Om et barn under 1år har stigende feber i 2 dager må lege kontaktes.

Om et barn over 1år har stigende feber i 3 dager må lege kontaktes.

Ellers kontakter man lege om man ikke får kontakte med barnet.

Skrevet

Oi, dette var vel en litt bombastisk uttalelse.. Om man ikke får kontakt med barnet..da har det kanskje gått litt vel langt, eller? :) Bruk sunn fornuft, tror jeg kanskje må bære litt bedre.. :)

Skrevet

Joda, sunn fornuft....men her vil ikke legekontoret ta inn et barn bare fordi det har feber i en dag:) Det er naturlig å få feber - og ikke farlig.

Eldstemann må ha hatt feber i 3 dager for at legen skal ta imot han.

Feber over tid forteller om infeksjoner (halsbetennelse, ørebetennelse osv). Men som hovedinnlegger forteller så er feberen gått ned. Gi paracet til jenten din.

Skrevet

Når jenta vår fikk første vaksine, fikk hun 39 i feber, og jeg ringte legevakten...

De ba meg gi henne en paracet, og se om det gikk ned. Hvis det holdt seg under 39, var dette ok i følge henne jeg fikk prate med.

Legevakten tok ikke mot barn med under 39 i feber.

Når det gjelder feber ved vaksiner, vet man jo hva som forårsaker feberen, og det er sjelden behov å få noen form for behandling. Hvis feberen holder seg over 39 over lengre tid, og den ikke går ned, ta kontakt med lege/legevakt.

Var i alle fall hva vi fikk beskjed om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...