SoSpennt Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Jeg får ikke sove.. For har fått sterk sterk misstanke i dag om at jeg kan vera gravid... Det var ikke planlagt!! LANGT i fra.. Jeg hadde EL rundt 12/13 fant jeg ut, så helt seriøst, så hadde vi ikke sex fra rundt 5-6 til rundt 25jan (skulle ha mens 26-27ca) !!!! Det er ganske lenge det!! KUN fordi jeg ikke går på noe og er livredd for å bli gravid - igjen... Jeg ble gravid i sommer.. den var heller ikke planlagt, men det skjedde.. Vi ble så klart skremte, men veldig glad.. etter uke 6 begynte helvete! Orker ikke forklare så mange detaljer, men verste opplevelsen i mitt liv, og jeg kommer ALDRI til å glemme det eller komme over det! Det endte med abort, for det var ingen utvei i mine/andre sine øyner der og da, der jeg låg på sykehuset! Etter 4 uker med KUN spy, ingen mat og minus 11 kilo (fra 60kg til 49!!!) sa kroppen min stop, jeg hadde absolutt null energi igjen, jeg kunne seriøst ikke klart ett oppkast til, og da jeg ble lagt inn hadde jeg fått en slags "oppkast maraton"!! tok max 3-5minutter mellom hver gang jeg spydde, til slutt var det blod som kom opp + noe brunt noe.. legene ga meg medisin gjennom handa øyeblikkelig, og jeg sovnet der og da, totalt utmatta!! Våknet 4 timer senere, husker ikke at jeg sovnet, var helt ferdig, men så GODT det var å våkne opp igjen uten å være dårlig.. men konsikvenser hadde det fått...... Jeg er så redd!!!!!!! Kjenner jeg vil hyle og gråte!! Jeg er livredd!!!! For at samme skal skje igjen!! Mensen kom tilbake i november, og etter det har vi nesten ikke hatt sex, for vi er redde for det var en grusom opplevelse, og vi sliter fortsatt veldig! vi har brukt kondom de gangene vi har hatt sex.. Men ikke rundt som sagt 5/6 jan og 25.. men det var kun 25 han kom inni meg, for da skulle jeg jo ha mensen, og menssmertene var allerede der... rundt 5 var det bare rett inn og ut... Men grunnen til at jeg lurer, er fordi jeg husker GODT de mega ømme, voksende, tunge brystene jeg fikk i sommer!! For ikke å SNAKKE om brystvortene!! De er helt gruuuusome!! VONDE!! og det er blitt mørke, som en lilla farge, menssmertene kommer og går, MEN i dag fikk jeg kvalme som kom og gikk!! Jeg frøs helt til... Det er som reprise av sommer! Kan jeg vere gravid igjen??? Er det mulig????????? Vi har jo ikke hatt sex denne mnd, for jeg skal begynne på pilla.. ville bare vente litt, så jeg følte at kroppen var klar for det...åååh...... I så fall, NÅR kan jeg ha blitt gravid???? OM jeg er det da!!.... Men jeg er 4 dagen over tida!!! Jeg reinet ut at i sommer ble egget befruktet 15, pga det var kun da vi hadde sex, mannen min reiser på båt, og var innom den datoen, men da hadde jeg EL rundt 9!!! Jeg tenkte at dette eg jo helt utrolig!.. Men eg jeg gravid NÅ, er det et MIRAKEL!! Seriøst... Jeg blir så glad for alle som kan roe meg litt ned her!! Jeg sliter fortsatt med opplevelsen fra i sommer, jeg orker ikke en sånn til opplevelse! Det klarer jeg ikke nå!! Kan det uansett bli så gale igjen..?? Huff... ble ett langt innlegg dette her, takk til dere som hjelper meg og støtter meg, med hva det enn måtte vere...!! :) Nå skal jeg legge meg, og krysser fingrene på at mensen er der i morgen tidlig, og at brystene mine bare vokser fordi jeg har spist så mye søtt i det siste;) pleier å gjøre det har jeg funnet ut;) hehe... Men så det er sagt, skulle det nå vise seg at jeg er gravid, så blir jeg veeeldig glad altså.. om dere skjønner.. hehe, men hadde ikke gjort noe å la vente litt på seg;) Mange mange varme klemmer fra
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Det som er er at det er ikke sikkert din syklus er stabil enda, så det kan bety: 1. Du har fått EL på ett seenre tidspunkt og venter derfor mensen senere. 2. Du kan ha fått EL på ett tidligere tidpunkt og derfor blitt befruktet. det er veldig vanskelig å si om du er gravid eller ikke. Jeg hører at du ikke har hatt det bra, men alle svangerskap trenger ikke være like. Selv om du var veldig dårlig sist, så strenger du ikke bli det denne gangen. denne gangen vet du også faresignalene, så du kan kanskje få bukt med kvalmen på ett tidligere tidspunkt. Å være kvalm er normalt, men ikke i den grad du var. jeg var selv kvalm da jeg var gravid, så jeg vil si at dersom det viser seg at du er gravid så må du ikke la panikken ta deg om du kjenner kvalme. Det er ingen som har sagt at det kommer til å bli likt. Kjøp deg en test å finn ut om du er gravid, det er det beste
2prinsesserogbim Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 som tryne sier så er som regel alle svangerskap forskjellige... skjønner at du sliter etter forrige gang, men det er veldig godt mulig at evt dette/neste svangerskap blir helt annsleis... jeg vil også anbefale å ta en test å ta det derfra... det er sjeldent å bli SÅ kvalm, men litt kvalme er normalt... jeg også var lenge kvalm da jeg var gravid. men i moderat grad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå