Northernlights Skrevet 31. januar 2008 #1 Skrevet 31. januar 2008 Vi dro til et sted de selger steiner i alle fasonger og alle slag,og fant en perfekt granittstein som var slipt og polert på sidene,men litt ru oppå. Mannen min forandret mening, og ville heller ha en som ligger i bakken,så det var det vi kjøpte. Kjempeflott stein!! Og plata som skal skrues på, med navn og dato, er også bestilt. Den er i svart bunnen med store messingbokstaver. Og engelen kommer på lørdag. Den er nydelig,og skal stå oppå steinen,på den ene siden av skriftplaten.(den ligger i formen enda, og blir ferdig til helga) Jeg er sjokkert over prisen. Trodde ikke at det kunne gjøres så rimelig,og ser nå hvor stor fortjeneste begravelsesbyråene har. Vi betalte 24 dollar for granittsteinen, 20 dollar for messingbokstavene, og engelen koster i underkant av 30 dollar. Svigerfar er lettet over at vi tok på oss "jobben", og er glad det ikke ble mer å betale for oss. Han skal bruke det han får igjen på skatten sin, til å kjøpe grava ved siden av kona si. For som han sa i dag; "I dont want you guys to have a big expense when I go one of these days". Jeg vet svigermor ville vært "thrilled" over denne fine steinen hun får, og at vi tar på oss jobben med å sette alt sammen selv. Så det ble ikke den støtta jeg så på først. Jeg fikk email fra de som lager dem, og hun sa at steinen er penere enn på bildet, og at de primært lager dem for hunder eller større dyr. Men hun skrev også at det ikke var opp til henne å dømme hvem som bestiller stein, og til hva den måtte brukes. Jeg slo likevel fra meg tanken,siden den var litt tynnere enn det vi ønsket. Forresten fortalte gubben hele greia til svigerfar, og han syntes ikke det hadde gjort noenting. Men nå blir det jo altså likevel ikke den,da. Måtte nesten fortelle hva løsningen vår ble =o)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 :-) Blir nok et verdig minnesmerke over henne :-) Vi fikk laga en støtte med et bilde av farmor på i fjor, bildet måtte lages i Italia av en eller annen grunn og støtta kosta en FORMUE...for å ikke snakke om flåinga av begravelses byrået, men alle i familien var med på "gildet" så ikke stakkars farfar fikk alt.
Northernlights Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2008 Vi kan bestille bilde siden, i oval porselen. Koster rundt tusenlappen,så detfår vente litt. Det er utrolig mye man kan bestille selv på internet for tiden. =o) Svigerfar har forresten begynt å trene på et "senior center"! Og da tar han kaffekoppen i dagligstua der, og han kunne fortelle at det sitter en gjeng gamle damer der, og at de ba han sette seg ved bordet deres. "We dont bite!" sa den ene dama! hehe Han sa til oss at han satte seg sammen med dem i dag, og mannen min spøkte med han om at han prøver finne en ny mamma til han..det er godt å se at de kan le litt sammen. =o) Det går 5 damer på 1 mann i den alderen, sa jeg til svigerfar ;o) Men han er ikke ute etter dame,da. Han koser seg iallefall der, etter bare å ha vært der noen dager. Han har fått litt mere farge i kinnene også! Vi er glade når han er glad. Det er lov å smile og ha det litt artig, selv om man sørger.
Mom2Two Skrevet 31. januar 2008 #4 Skrevet 31. januar 2008 Jeg synes steinen hørtes flott ut! Så greit at det ordnet seg uten at man skal bli helt ruinert. Synes dere er kjempeflinke til å finne gode løsninger, jeg. Er imponert! Flott at svigerfar koser seg med damene da.. he-he.. Ny mamma liksom.. Ser for meg at mannen din spør nydama: "Can I call you mom?" :-p
Northernlights Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2008 Han hadde sagt noe sånt også, om han fikk ei venninne!hehe Akkurat sånne ting han er truende til å si,ja. Det går faktisk kjempeflott å ha svigerfar boende hos oss. Mye bedre enn forventet. Vi har alle sammen akseptert hverandre, og ungene ser ut til å like at det er en bestefar i huset. Spesielt 9 åringen prater med han om mye rart,når de er alene. Jeg tror det var en mening med at han skulle bo hos oss. Vi hjelper alle sammen hverandre så godt vi kan, og han er flink til å hjelpe til på kjøkkenet. han er min faste "ta-ut-av-oppvaskmaskina-person"! Og så lager han kaffe til meg hver eneste morgen =o)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Så flott at han har glede i livet sitt. Farfar stelte farmor mens hun var syk, hun ble bare 65år gammel, han er 69år nå, 1år siden hun døde og farfar har funnet en koselig kjæreste på 70år som han drar på dans med og mer eller mindre bor sammen med, synes det er flott. Han hadde dårlig samvittighet en stund, men vi sa at han måtte nyte livet mens han fortsatt har god helse og at han tross alt tok seg av farmor mens hun var der og at hun nok helst hadde ønska at han var lykkelig enn satt og stura i sorg. Viktig å ta vare på livsgleden. Uansett hva som måtte skje.
Northernlights Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2008 Ja,det er viktig at de eldste også har en god livskvalitet. Svigerfar tok seg av absolutt ALT når det gjaldt svigermor, så han er litt "lost" nå når han bare har seg selv å tenke på. Hun var pleietrengende på de fleste områder,og det var utrolig vanskelig for han. Men han hadde lovet henne at hun aldri skulle sendes på noe pleiehjem, og det løftet holdt han. Så det er en helt ny situasjon at han nå kan komme og gå som han vil, og jeg tror han liker det nye livet sitt mer enn han vil innrømme. Han savner kona si veldig, men på mange måter var det nok en lettelse at hun fikk slippe. Vanskelig den balansen i samvittigheten,tror jeg. Iallfall godt at de ser med glede på morgendagen,selv om de er langt oppi årene. 69 er bare ungdommen ;o) Svigerfar er 76-77, men heldigvis har han et godt hode,og kjører bil enda. Håper de lever i mange,mange år enda, både svigerfaren min og bestefaren din!
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Så flott at dere fant en stein dere ønsket å bruke Det er jo bare et pluss at det ikke koster en formue. Har tenkt på deg og problemet med gravstein, syntes du fikk veldig mye usaklig pepper i den forrige tråden..
Northernlights Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2008 Usakligheter tar jeg aldri innover meg,så det må du iallefal ikke tenke på. =o) Jeg hadde kjøpt den andre steinen, hadde den vært ørlittegrann tykkere. Uansett;alt ordnet seg helt fint. Gleder meg til å se den engelen sammen med granitten, men det tar vel noen uker før vi kan sette den på kirkegården? Tror jorda må sette seg litt først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå