Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hva mener/tenker dere når dere ser GRAVIDE KVINNER RØYKE ut i offentlig blant andre folk? F.eks utom en butikk, ut på en kafe osv osv? Selv personlig mener jeg det er KJEMPE STYGGT!! Er man så dum at man røyker under svangerskaper, hvorfor ikke ta med seg røyken å gå BAK der ingen andre ser de? Bare av rein "høfflighet"? (eller for den del; Kaste røyke pakka?) Er så dum at jeg røyker selv, å jeg kommer IKKE til å stille meg blant folk å røyke nå de ser at jeg er gravid....
babygullz <3 vilde Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 syns d er ille, ser jævlig ut. Men, d er den gravides eget valg, heldigvis. Fint vi bare har oss selv å tenke på
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 mmmmmmmmmmmmmm sinnsykt deilig med røyk:)
mamsemums <3 Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Godt er det, desværre =/ Men er det "rett" å stille seg i åpen gate som høygravid med røyken i kjeften, framfor masse folk mens magen strutte? HI
Delirium Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Temaet som aldri dør..heh. Når gravide kvinner røyker så er det i mine øyne ikke noe mindre stygt om de gjemmer seg. Det er vel ikke for tilskuerene, uansett hvordan de reagerer, det er styggest? Nei, om man velger å røyke når man er gravid kan man like godt stå for det og vise det. Babyen inni magen tar samme skaden uavhengig av hvem som ser det...og hvor du IKKE stiller deg når du røyker. Vær litt mindre "høffelig" ovenfor samfunnet og litt mer "høffelig" ovenfor barnet.
mamsemums <3 Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Om de gjemmer seg er det jo ingen som ser/eller vet for den del at de røyker!! Ja klart, selvsakt er det like farlig og umoralskt ovenfor fostret i magen, uansett hvor og når man røyker. Men jeg blir veldig "provosert" når jeg ser gravide som røyker, det er jo såå styggt!! Hvorfor vise seg offentlig, når ALLE vet hvor farlig det er? Man blir jo på en måte sett litt ned på.. Jeg er ikke så langt på vei, og har store planer om å slutte;) Bare så det var sakt;) Er bare interrisert i å høre andres meninger om dette temaet jeg
Delirium Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Jeg var røyker selv..helt frem til jeg fant ut at jeg var gravid (4+5), så jeg vet det er trasig å slutte. Lykke til, håper du klarer ganske fort Jeg gadd ikke å bruke tid på dårlig samvittighet for det jeg alt hadde røkt i svangerskapet, det var og er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Hadde sluttet før jeg begynte å prøve om dette hadde vært et planlagt svangerskap. Men når jeg røkte må jeg si jeg reagerte ganske kraftig når jeg så ei gravid kvinne røyke ja...Det er skikkelig motbydelig. Egentlig greit å få bli så provosert, det gjorde meg ganske sikker på at jeg ikke selv ville røyke i en eventuell graviditet. Så ja, de blir jo sett ned på...men igjen må jeg si det er bedre å stå for det om man absolutt skal røyke og ta den støyten. Er det SÅ ubehagelig er det jo fordi man ikke ser på det som greit selv heller.. Så får man slutte da. Det er ikke lett, men heller ikke så vanskelig som jeg ser/hører/leser mange skal ha det til..uansett hva unnskyldningen er.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 De som ikke slutter når de finner ut at de er gravide, fortjener ikke å få barn i mine øyne. Hvordan kan man, med alt man vet i dag om røyking i graviditeten, ta seg denne "friheten". Noe mer egoistisk finnes knappest - og egoister er det verste jeg vet!!!!!! Dere kan synes jeg er så sær og sneversynt dere bare vil. For meg vil gravide røykere ALDRI være akseptert og jeg grøsser ved tanken på at det er så mange av dere! Jeg røyket selv nå og da før jeg ble gravid, men etter positiv test var valget VELDIG enkelt! Jeg vil ALDRI utsette mitt barn for hverken røyk eller alkohol under svangerskapet!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 kjære hi. Håper du tar deg et kurs i norsk skriftlig, flaut å skulle hjelpe ungene dine med lekser når du ikke kan skrive de enkleste ord riktig. Med andre ord, pass på deg selv og la andre bestemme over sine egne liv og sine avkom. Røyker ikke selv, men tror de fleste gravide har et ønske om å slutte, det er bare fryktelig vanskelig for mange å få til. Prøv heller å gi dem litt støtte og motivasjon!, så kan det hende de klarer å stumpe sneipen!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 OH my gooood!!! Hvor i helvete vil du med dette temaet her???? Du kommer deg ingen vei uansett! Jeg røyker ikke, er ikke derfor jeg sier det her, men giiii opppp!!!!! Jeg støtter ikke noen som helst her, og jeg dømmer ingen, men dette her kommer du ingen vei med, og kommer aldri til å gjøre det heller! Det har blitt tatt opp så mange ganger..
-prøverpånytt- Skrevet 31. januar 2008 #12 Skrevet 31. januar 2008 Gravide som røyker er noe av det verste jeg ser. De er rett og slett noen forbanna egoister.Tenker kun på seg selv og sine lyster. De driter lang masj i om babyen lider.De mener seriøst at om de klarer å trappe ned røykinga,så er det ikke farlig!!!Herre Gud,hvilken planet bor dere på????Til og med passiv røyking er skadelig for barnet. Når jeg ser en gravid som står helt åpentlyst og røker,så får jeg lyst til å sparke ho i tryne og anmelde ho til barnevernet. Er du klar over at du faktisk misshandler barnet ditt???Stakkars liten som prøver å klore seg til livet,skal vokse,utvikle lunger og alle organer skal utvikles også drar du ned giftig røyk og gjør utviklingen for barnet ditt mye verre. FY SKAMME DERE!!! Jeg gikk gravid i 21 uker,og gjorde alt i min makt for at babyen min skulle få det så bra som mulig.Spiste tran,folsyre,multivitaminer,jern,grønnsaker frukt,drakk masse vann og var 100% sykemeldt.Men dessverre så døde jenta våres alikevel. Er det noen her nå som kan forstå at jeg blir JÆVLIG FORBANNA på disse egoistiske gravide røykerne???? Nå kjenner jeg at jeg ble veldig lei meg og har lyst til å grine litt.....
Prompepute promkjerring Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 gravide røykere er kortslutta i hodet. PUNKTUM
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #14 Skrevet 31. januar 2008 *gjeeeeeeeeeeeeesp* Nei, skal jeg gå ut å ta en sigg kanskje....?
Prompepute promkjerring Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 gjør det du din simple selvopptatte oppblåste kjerring
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #16 Skrevet 31. januar 2008 HI, dobbeltmoralens vokter og hykleriets mester, hahaha. Dette innlegget faller jo på sin egen urimelighet! *dask i panna*
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Har du noe å si på alt her inne du da, Prompeputa! Du er jammen allsidig -ser du har svart mer eller mindre konstruktivt på nesten ALLE innleggene her nå, he he...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #19 Skrevet 31. januar 2008 Hey! Dobbeltmoralens vokter er meg det! Ditt jævla skrell!!
Prompepute promkjerring Skrevet 31. januar 2008 #20 Skrevet 31. januar 2008 jeg er saklig vanligvis, men hvordan i H kan man være saklig på dette temaet?
bixit Skrevet 31. januar 2008 #21 Skrevet 31. januar 2008 Tror man skal være forsiktig med å prompe i helvete Svært så aktiv du er idag ja, hehe. Fint man er engasjert altså
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #22 Skrevet 31. januar 2008 Neida, det var ikke det jeg mente -måtte bare le litt, for det sto prompepute bak alle de øverste innleggene på forsiden her, hehe ;-)
Prompepute promkjerring Skrevet 31. januar 2008 #23 Skrevet 31. januar 2008 At tarmen min lager ekstremt mye lyd er naturen sin skyld, ikke min
Sharlis Skrevet 31. januar 2008 #24 Skrevet 31. januar 2008 hehehehehe....morro du prompepute promkjerring:)
mamsemums <3 Skrevet 31. januar 2008 #25 Skrevet 31. januar 2008 Oi, masse usaklig, tror jeg virkelig gir opp å diskutere her ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå