lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Ble rådet til å spørre deg om en sak ang. barnevernet. Barn 2,3 år og 10,5 kilo.får en bolle i hånda som barnet springer rundt med... satt i en liten paraplytralle uten skygge fra ca 1 år med bare rett rygg hver dag på vei til og fra dagmamma i piskende regn,vind og sne rett i ansiktet.bare en tynn dress med body,genser,strømpebukse og bukse under,Et tynt teppe over seg,ingen pose.OFTE syk... Rotete,skittent hjem hvor matrester,leker,vi-menn-blad, flyter så barnet ikke har plass til lek og utvikling omtrent..Faren vil heller ha plass til playstation enn barnets leker.. Barnet er ofte skittent,kan gå i de samme skitne klærne i flere dager. Er nesten ikke sammen med andre enn foreldrene og di andre i barnehagen ( går der nå) Faren røyker hasj daglig. Faren løfter barnet etter hodet på GØY...( holder hendene under barnets kinn og løfter ) Mange har prøvd å gi de beskjed om at det ikke er helt riktig å oppdra barn slik..men de nekter å høre,og mener at alle andre er idioter og tar feil. Så nå ser jeg ingen annen utvei enn å snakke med barnevernet. Vil ikke de skal vite at det er jeg som har snakket me bv. Vet du hvordan en kan gå frem og hvordan en slik sak fungerer? Hva blir gjort av bv i slike saker?
lillegutt mars o7 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2008 Og de hadde forresten hele tiden e god sportsvogn,men de fant ikke ut hvordan de skulle lage den om fra bagvogn til sportsdel.Derfor gadd de ikke å bruke den. Og de er lystløgnere.Helt seriøst,er skummelt å høre på hvordan de lyver så de tror det selv.Og vikler seg stadig inn i løgnene. Og barnet får lov til å være med faren å "spille" voldelige spill på playstation..
Gjest -<<- Skrevet 31. januar 2008 #3 Skrevet 31. januar 2008 Jeg synes du skal ta en telefon til barnevernet der du bor. Om du ikke er komfortabel med å si hvem du er, kan du diskutere saken med dem anonymt og også levere en bekymringsmelding anonymt - men det foretrekkes selvsagt at du presenterer deg. Dette er fordi det da er langt lettere for barnevernet å sortere ekte bekymringsmeldinger fra de som ringes inn av en hysterisk nabo, en sjalu eks etc. Du vil uansett ikke identifiseres overfor barnets foreldre med mindre det skulle bli behov for å la deg vitne i en omsorgssak en gang i fremtiden - sannsynligheten for at det kommer til dette er ganske liten. Særlig det med hasjrøyking, løfting etter hodet og generell skittenhet bør nevnes. Saksgangen ved en bekymringsmelding vil antagelig være at BV tar kontakt med foreldrene og ber om et besøk og at de innhenter opplysninger fra dagmamma/barnehage. Om ungen har det som du beskriver vil det antagelig bli satt inn hjelpetiltak i hjemmet, og det er muligheter for at far blir bedt om å narkoteste seg en stund. Dersom barnets omsorgssituasjon ikke bedres med tiltak, kan det være aktuelt å ta over omsorgen - men ut fra det du beskriver tror jeg ikke det vil skje her.
lillegutt mars o7 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2008 Tusen takk for svar =)
Gjest Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 jeg syns det er rart hvor mye du har fått med deg.. du må jo være nære venner med dem siden du har sett; ungene spille voldelige spill, faren røyke hasj, at pappaen vil heller ha plass til playstation enn leker? sist jeg sjekka tok ikke en playstation så mye plass. eeeh, at faren løfter barnet etter hodet, at han blei trilla på den måten HVER dag fram til dagmamma, at barnet er skittent hver dag i barnehagen osv osv.. at de hadde en anna vogn, men den fikk de ikke til å virke... jobber du i barnehage, og er sammen med dem på fritiden? eller er du dagmammaen som sjekker hva han gjør i barnehagen? eller er du en forfølger kanskje? eeeeller.. har du kanskje bare hørt dette fra andre....?
lillegutt mars o7 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2008 kjenner de ganske godt ja.. Har sett endel ting selv.Andre ting har de selv fortalt meg.. De har ikke bil og trilla slik HVER dag ja...så knakk den vogna,og noen andre satte kombivogna sammen til sportsdel,så nå bruker de den. Har sett han skitten,flere dager etter hverandre i de samme klærne..har sett pappaen løfte barnet etter hodet,og kommentert det,mammaen sier da at pappaen har full kontroll De har så mye rot og skrot og matrester liggende på gulvet at det er vanskelig å finne plass til beina.. pappaen satt selv å skrøt over at han og barnet spillte playstation sammen,og at barnet selv pleide å hente spilla og gråt hvis han ikke fikk lov å spille akkurat da.. Har sett røykinga.. Jobber ikke barnehage og er heller ikke en forfølger. Hvorfor tror du det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå