*betty*spaghetti* Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en reise seng som jeg polstrer med madrasser:S hun får raseri utbrudd om det er noe som går henne i mot... (dunker seg og herjer på), da er det jo bedre og få henne ut av situasjonen og snakke når hun har roet seg ned, nytteløst og prøve og snakke med henne når hun siiter på fanget
NoDoubt Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg syns hun er for liten til time-out. Har ei jente på snart 2 år selv og kunne ikke tenkt på å gitt henne time-out. Men å ta henne ut av situasjonen er jo "riktig". Hva med å ta henne ut av situasjonen å avlede henne med for eksempel en bok?
*betty*spaghetti* Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 Det funker ikke, har prøvd så mye... snakke, holde henne fast, avlede... får hun ikke viljen sin blir hun sinna... Veit ikke om noe annet jeg nå?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 For tidlig, prøv med avledning som nevnt, kos,bok eller leke. Timeout bør man vente med til barnet er i 3 års alderen ( noen er modne for det litt før, andre senere) de må ha forutsettning for å forstå at handling vil få konsekvens og det har de ofte litt vanskelig for når de er så små.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Høres ut som min lille sinnatagg. Dagmamman trodde faktisk ikke på meg før hun så det selv hehehe. Her bare overser jeg hele utbruddet. Gir henne hverken positiv eller negativ oppmerksomhet.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Vi har brukt time-out på vår jente på 20 mnd og hos oss funker det veldig bra. Hun sitter da i et minutt... Ikke noe vi bruker ofte men når det virkelig er nødvendig med en skikkelig reaksjon har vi benyttet det, og det virker..
NoDoubt Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Den varienten går vi og ofte for LOTP;-) Er ei hissig her og;-) Noen ganger er det nok å ta henne på armen og kikke på bildene på veggen og spør hvem det er o.l.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 hmm.. sønnen min på 1 år ville IKKE lære nei! (han er veldig tidlig ute på alle plan, og virker eldre enn alderen sin.. bortsett fra str hans da:) men jeg så han skjønner noe av det, da han har begynt å kikke på meg hver gang før han gjør det! (kaster ALT i do)! han kikker på meg, gliser, så gjør han d. etter å ha sagt nei 3-4 ganger, og fortalt han at hvis han gjør det, tar mamma han ut fra badet, så endte jg med å ta han ut fra badet (han kunne fortsatt se meg da det var glassdør som ble lukket) der stod han i stua, gråt mens han så meg, og ville inn igjen. jg lot han komme inn etter max 1 minutt. dette gjorde jeg de tre neste gangene, nå har han så og si sluttet å kaste ting i do, og han hører for første gang på "nei".
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 min har fått timeout siden han begynte og finne på ting han ikke skulle finne på. han er nå 14 måneder. og har levd med dette en stund. men det er jo ikke snakk om og ignorere han i evigheter. funker bra her.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Må bare si at vi ikke har benyttet dette når hun har raserianfall, ( noe det hender hun har...), men ved andre ting. Ved raserianfall har det virket at jeg har holdt henne inntil meg, slik som andre beskriver her. Tar litt tid før hun roer seg da, men det virker.. Her i hvert fall!! :-)
*betty*spaghetti* Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2008 men når hun kan skade seg selv, uff... LOTP når dere ignorerer slutter henne og dunke seg da+
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Her dunker hun ikke hodet sitt heldigvis....bare kaster seg i gulvet og gråter så snørr og tårer spruter. Min erfaring er alikevel at det beste er at hun får rase fra seg.....bli ferdig på en måte and move on:) Det er vel en kombinasjon av frustrasjon (mangel på språk) og testing av grenser. Mellomsnupp hadde et meget godt språk på samme alder og vi opplevde aldri slike utbrudd med henne. Her skjer det ofte i forbindelse med at hun vil ha noe, f.eks drikke, og så gir jeg henne feil (?) kopp hehehe og det er gruuuuuusomt:) Jeg gir henne ikke oppmerksomhet for jeg ønsker ikke at hun senere skal ha negativ adferd for å få oppmerksomhet fra oss.
*betty*spaghetti* Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2008 Ok prøve det da, hun må jo få vondt til slutt og gi seg! Og uansett det er det samme som jeg tenker skal ikke gjøre negative ting for og få oppmerksomhet... takk for gode råd!
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Lykke til:) Det går sakte, men sikkert over av seg selv.
Mamsen86 Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 Min dunker seg også.. Hun dunker hodet i gulvet og skriker så hun blir rød og rister. Hun er litt yngre enn din da.. Jeg har TENKT tanken på å sette hun på rommet, hehe, men hun er altfor liten. Istede bare ignorerer jeg henne når hun gjør det. Jeg går vekk fra henne, liksom.. Hun sluttet en periode med å dunke hodet sitt, men har begynt med det nå igjen.. Jeg tok det opp på helsestasjonen, for det er jo ikke noe morsomt å se at ungen din ligger på alle fire å dunker huet i gulvet liksom.. Men fikk bare som svar at jeg skulle overse det.. Det hender hun skal "nikke" meg også, når hun blir supersint. Da holder jeg henne. Hun er en skikkelig hissigpropp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå