Gå til innhold

Nå gråter naboen igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en tråd her inne før i dag. Etter å ha snakket med de under, som har prøvd å kommet i kontakt med henne, har hun grått slik i en uke.

Hva skal man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei altså, de under oss kom å spurte om vi hadde hørt noen lyder fra naboen, noe jeg ikke hadde, men samboeren min hadde hørt noe i dag sa han. Det viser seg at dama, som bor alene, har sittet å grått i en uke, om ikke i strekk så ganske mye. De under har prøvd å banke på forgjeves. Så nå sitter hun der inne å gråter igjen. Kjenner henne ikke, sett henne ved noen anledninger.

Men aner ikke hva vi bør evt gjøre.

Er studentblokk vi bor i, så mulig jeg snakker med skolen imorra.

Skrevet

Du kan jo snakke med noen i klassen hennes. Ellers er det ikke farlig å grine.. høres imidlertid ut som om du er litt bekymret for henne. Det er bra å bry seg! Det kan jo tenkes at hun er dypt deprimert og da trenger hun iallfall hjelp! Hva med å skrive et brev til henne? Om hun ikke tar kontakt med deg så vet hun iallfall at noen tenker på henne og bryr seg.

Skrevet

Ja føler det er viktig å bry seg. Kommer til å ta kontakt med skolen, så får vi se hva som skjer. Og de nede om de kommer til å fortsette å prøve å nå henne.

Det er ikke noe koselig, for det er virkelig en sørgelig gråting. Ingen fortjener å sitte alene. Spes når dette har gått over så lang tid. Tror jeg ikke har hørt henne utenfor heller på lenge. Vet hun pleier å være ute på altanen å røyke, er felles.

Skrevet

hvis dere har felles altan så kan du vel bare gå ut og slå av en prat? kanskje be henne inn på noe å drikke /spise og bli kjent med henne. er ikke sikkert det skal så mye mer til

Skrevet

Nei selvsagt, men problemet er at hun ikke har vært utenfor på lenge.

Skrevet

Du kan jo banke på og høre om det går bra med henne? Kanskje hun er alene, ikke kjenner så mange og har det tøft og kunne trenge noen å snakke med. I verste fall ber hun deg om å passe dine egne saker. Men da har du ihvertfall forsøkt.

Skrevet

Det har allerede blitt gjort av de under. Uten resultater.

Nå har gråten holdt oppe en liten stund, men den starter nok snart igjen. Jeg håper hun ikke låser seg helt inne.

Men blir nok til å søke råd på skolen imorra.

Har nå funnet ut hvilken linje hun går.

Det er også snakk om en litt voksen dame, og mulighetene er mange. Om hun hadde vært skadet ville vi sikkert hørt mer en bare gråting.

Skrevet

Mmmm... kanskje ikke ta kontakt med skolen saann helt med det förste. Hvis folk har banka paa hos henne i noen dager, og hun ikke aapner, er det nok fordi hun ikke vil at folk skal "bry seg" enda. Kanskje det har blitt slutt med en kjaereste og hun er skikkelig nedfor, og kanskje ogsaa flau, derfor vil hun ikke möte andre, og föle at hun "maa forklare seg".

For all del, jeg syns det er fint at du og de andre nabene bryr dere og pröver aa hjelpe, det hadde nok jeg ogsaa gjort.

Hvorfor skriver du ikke et kort brev og skyver det under döra hennes (ikke i postkassa siden hun tydeligvis ikke er mye ute), si hvem du er, kanskje hun hadde satt pris paa om du handler litt for henne f.eks. Og si at hun maa gjerne ta kontakt hvis hun trenger en person aa snakke med. Da er det opp til henne aa ta kontakt naar hun er klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...